در مصاحبه با یک روزنامه سوییسی؛

پوروشنکو: تلاش می‌کنیم گفتگوها با پوتین قطع نشود

پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با یک روزنامه سوییسی اعلام کرد؛ تلاش می‌کنیم گفتگوها با پوتین قطع نشود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که چهارشنبه در روزنامه سوییسی «نویه زورشر زایتونگ» منتشر شد، اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هیچ چیزی از اوکراین به دست نخواهد آورد.

رئیس جمهور اوکراین در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد داووس اعلام کرد: من به هیچ وجه به پوتین امکان نمی‌دهم  بخشی از خاک اوکراین را از ما بگیرد.

به گفته وی، خط جبهه برای دفاع از آزادی و دموکراسی در اوکراین قرار دارد. درگیری‌های مرگبار بین نیروهای جدایی طلب و ارتش منظم اوکراین در شرق این کشور ادامه دارد.

وی گفت: بین ماه‌های اوت و ژانویه،‌ من ارتش بسیار قدرتمندی ایجاد کردم . بیش از 1000 دستگاه تانک و و خودرو زرهی در ژوئن تحویل ارتش شد، در ژوئن ما دیگر ارتش نداشتیم اما اکنون ما ارتش داریم.
                                              
رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت سیاست دفاعی اوکراین شش میلیون و 500 هزار دلار در روز برای اوکراین هزینه داشته است و به این سبب کمک فوری بین‌المللی به اوکراین ضرورت می‌یابد.

وی در خصوص نیازهای مالی کشورش اعلام کرد باید منتظر پایان ماموریت صندوق بین‌المللی پول در کیف شد. این نشست برای بیست و نهم ژانویه پیش بینی شده است.

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: در آن زمان، ما می‌توانیم مبلغ لازم را برای تامین مالی اصلاحات کشور محاسبه کنیم.

وی همچنین افزود تلاش می‌کند گفتگو با پوتین قطع نشود.

پوروشنکو گفت: ما با هم دست‌کم هر دو هفته یک بار گفتگو می‌کنیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار