اوکراین به سفر پوتین به کریمه اعتراض کرد

وزارت خارجه اوکراین با انتشار بیانیه ای اعتراض خود را به سفر رئیس جمهور روسیه به منطقه کریمه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بیانیه ای که روز شنبه در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه اوکراین منتشر شد وزارت خارجه اوکراین به سفر توافق نشده رئیس جمهوری روسیه به منطقه اشغال شده کریمه با طرف اوکراینی شدیدا اعتراض کرد.

در این بیانیه آمده است: تلاش روسیه برای گرفتن جشن دومین سالگرد اشغال کریمه با توجه به بروز مشکلات اجتماعی و انسانی جدی در این منطقه سودجویانه است.در طول دو سال اشغال کریمه توسط روسیه حقوق ساکنان این منطقه نقض می شود.

رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در دومین سالگرد الحاق کریمه به کشورش به این شبه جزیره سفر و از پروژه های عمرانی آن بازدید کرد.

وزارت خارجه اوکراین دربیانیه خود گفته است: مسئولیت تمام موارد نقض حقوق بشر و سایر موارد غیرقانونی در کریمه مطابق قوانین بین المللی برعهده روسیه به عنوان کشور اشغالگر است.

دربیانیه خاطرنشان شده است: جامعه جهانی در این روزها همانند دو سال پیش بطور واضح اقدامات روسیه در مورد کریمه را محکوم می کند. اوکراین و تمام کشورهای دمکراتیک جهان تمام تلاش خود را خواهند کرد که ساکنان منطقه کریمه اوکراین دوباره آزاد شده و این منطقه ازادی خود را باز یابد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز جمعه در سفر یک روزه به جزیره توزلا درنزدیکی شبه جزیره کریمه سفر کرد و از پروژه 3 میلیارد دلاری احداث پلی که قرار است روسیه را به کریمه متصل کند، بازدید کرد. مسکو امیدوار است با احداث این پل دسترسی به این شبه جزیره دور از دسترس تسهیل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
تشدید تحریم های کانادا و اتحادیه اروپا بر ضد روسیه
آخرین اخبار