آنروا: ۶۳۰ هزار فلسطینی از رفح دوباره آواره شدند

از زمان آغاز توحش رژیم صهیونیستی در رفح، ۶۳۰ هزار فلسطینی از این منطقه آواره شده اند.

رژیم صهیونیستی به طور پیوسته بر انجام عملیات زمینی در رفح از زمان آغاز جنگ غزه تاکید می‌کرد. گرچه مقامات غربی به ظاهر با این امر به دلیل تبعات انسانی مخالفت می‌کردند، اما همین کشور‌ها تاکنون در برابر جنایات رخ داده از زمان شروع عملیات در رفح سکوت پیشه کرده اند. جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آوارگان فلسطینی در رفح اکنون از ترس جان خود به دنبال جابه جایی از شرق این منطقه به غرب خان یونس و دیرالبلا هستند. 

به گزارش الجزیره، سازمان امداد و نجات و کاریابی فلسطینیان موسوم به آنروا امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به منطقه رفح در جنوب غزه در هفتم مِی، دستکم ۶۳۰ هزار فلسطینی مجبور به ترک این منطقه و آوارگی دوباره شدند. 

در این بیانیه آمده است: بسیاری از این آوارگان مجبور به اسکان در مرکز شهر غزه و در منطقه دیرالبلا شده اند. این منطقه به طور غیرقابل تحملی متراکم و پرجمعیت شده و شرایط انسانی بسیار وخیم است. 

ارتش رژیم صهیونیستی دو هفته قبل گذرگاه رفح، اصلی‌ترین گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به غزه را اشغال کرده و همین موضوع روند امداد رسانی به فلسطینیان قحطی زده را بیش از پیش دشوار ساخت. 

در خبری دیگر، جمعیت هلال احمر فلسطین از کشته شدن یک پرستار به نام اکرم محمود عبدالله مکی در خان یونس طی عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه ناصرات خبر داد. 

رژیم صهیونیستی اکنون عملیات خود را از شمال تا جنوب غزه گسترش داده و به دنبال پایان بخشیدن به آنچه تهدید حماس برای این رژیم خوانده می‌شود برای همیشه است؛ موضوعی که به پاکسازی قومی و نسل کشی فلسطینیان شباهت دارد تا یک عملیات هدفمند نظامی. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار