روسیه پیشرفته ترین زیردریایی دیزلی خود را به آب انداخت

روسیه پیشرفته ترین زیردریایی دیزلی برقی خود را که به دلیل بی صدا بودن امکان شناسایی آن به کمترین حد امکان می رسد، به آب انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد: زیردریایی «ولیکی نووکراد» که بر اساس طرح «وارشاویانکا» ساخته شده است، طی مراسمی در سن پترزبورگ به آب انداخته شد.

این زیردریایی پنجمین زیردریایی است که بر اساس طرح «وارشاویانکا» ساخته شده و در اختیار ناوگان روسیه در دریای سیاه قرار گرفت. قرار است زیردریایی دیگری به نام کولپینو بر اساس این طرح در ماه می (اردیبهشت ماه 95) به آب انداخته شود.

دریادار آلکساندر فدوتنکوف معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه در مراسم به آب انداختن زیردریایی «ولیکی نووکراد» گفت: این پنجمین زیردریایی بر اساس طرح وارشاویانکا است و تحویل آن به ناوگان دریای سیاه روسیه موجب افزایش توانمندی این ناوگان می شود و به آن امکان خواهد داد تا در حوزه مسئولیت خود ماموریت محوله برای تامین امنیت را بطور کامل انجام دهد.

معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت: روسیه در چارچوب برنامه توسعه کشتی سازی خود به توسعه امکانات ساخت زیردریایی های غیراتمی خواهد پرداخت و در این راستا زیردریایی های دیزلی برقی با بهترین خصوصیات ساخته خواهد شد.

روسیه در دو سال آینده چهار زیردریایی دیزلی برقی از نوع طرح وارشاویانکا در اختیار ناوگان دریای سیاه خود قرار داد و در ماه می نیز یک فروند دیگر از زیردریایی از این نوع به ناوگان دریای سیاه این کشور تحویل می شود.

زیردریایی های دیزلی برقی بی صدا بوده و امکان شناسایی آن بسیار ناچیز است و مجهز به موشک های بالدار جدید از نوع کالیبر هستند.

زیردریایی های از نوع وارشاویانکا در زیر آب 17 گره دریایی و در سطح آب 20 گره دریایی سرعت دارند و دارای 50 نفر خدمه بوده و می توانند 45 روز زیر آب بمانند.

تحویل زیردریایی های جدید از نوع وارشاویانکا به ناوگان روسیه در دریای سیاه که مهم ترین ناوگان روسیه محسوب می شود نشانه توجه مسکو به تقویت این ناوگان خود با توجه به حضور دائم ناوهای آمریکایی و کشورهای دیگر عضو ناتو در این پهنه آبی استراتژیک است.

در دو سال اخیر براثر بحران اوکراین روابط روسیه با کشورهای عضو ناتو سرد و پرتنش شده و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بطور دائمی چند ناو یا ناوچه در دریای سیاه مستقر کرده و برای قدرت نمایی در برابر روسها رزمایش دریایی برگزار می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار