از سال آینده کلید می خورد

آغاز ساخت واحد CCR پالایشگاه تهران با هدف اکتان افزایی بنزین

به منظور افزایش درجه آرام سوزی بنزین(اکتان افزایی)ساخت واحد CCR پالایشگاه تهران از ابتدای سال 94 کلید می خورد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیر واحد محیط زیست شرکت پالایش نفت شهید تندگویان "تهران" گفت: ساخت این واحد با هدف افزایش کیفیت بنزین و درجه آرام سوزی آن از سال آینده آغاز می شود.
 
قریشی با بیان اینکه هم اکنون مرحله مطالعات فنی و بررسی آثار زیست محیطی این طرح پایان یافته است،اظهار کرد: طرح ساخت واحد CCR این پالایشگاه پس از ذریافت مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست  اجرایی خواهد شد.
 
وی زمان اجرای پروژه را 36 ماه اعلام کرد و افزود: در برنامه ریزی اولیه این طرح، زمان آغاز پروژه 2015 و زمان اتمام آن 2018 برآورد شده است.
 
قریشی همچنین از نصب مشعل های جدید روی کوره هاو همچنین نصب پیش گرمکن های هوای احتراق روی کوره ها به عنوان یکی دیگر از پروژه های آتی این شرکت نام برد و گفت: این اقدام با هدف افزایش بهره وری کوره ها انجام خواهد شد.
 
به گزارش شانا، شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران با ظرفیت ٢٥٠ هزار بشکه در روز شامل دو پالایشگاه شمالی و جنوبی می شود.
 
هم اکنون در حدود نیمی از بنزین این پالایشگاه با کیفیت بالا (نزدیک به استاندارد یورو ٤) و تمام گازوئیل شرکت نیز با استاندارد یورو ٥ تولید می شود.
 
همچنین میزان گوگرد تولیدی این شرکت از ٥٠ تن در روز به ١٥٠ تن رسیده که این میزان به صورت گرانول تولید و به فروش می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار