مرحله یک چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا؛

خیز یوزهای ایرانی برای شکست چهارمین تیم عربی/ژاپن- امارات، قهرمان دور قبل صعود می‌کند؟

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا 2015 استرالیا امروز ساعت 10 صبح به مصاف تیم ملی فوتبال عراق می‌رود.

خیز یوزهای ایرانی برای شکست چهارمین تیم عربی/ژاپن- امارات، قهرمان دور قبل صعود می‌کند؟به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: تیم ملی ایران برای چهارمین بار متوالی در جام ملتهای آسیا باید برابر یک تیم عربی این بار عراق در مرحله یک چهارم نهایی روبرو شود.
 
به هر حال یوزهای ایرانی امیدوار هستند که به روند موفقیت آمیزشان در برابر تیمهای عربی ادامه دهند و به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یافتند.
 
ایران پس از ورود به جام ملتهای آسیا هرگز دو دوره پیاپی از جمع هشت تیم برتر آسیا خارج نشده بود که این اتفاق با حذف از رقابتهای 2007و 2011 برای اولین بار رخ داد.
 
با احتساب غیبت ایران در سه دوره آغازین جام ملتهای آسیا، حذف در مرحله یک چهارم نهایی 2015 می‌تواند برای اولین بار پس از دهه 60 میلادی ایران را در سه دوره پیاپی جام ملتها از بین چهار تیم برتر آسیا خارج سازد.
 
تیم ملی کشورمان پس از روز  21 شهریور 1391 و باخت 1 بر صفر به لبنان در انتخابی جام جهانی در هیچ یک از مسابقات رسمی خود و در برابر تیم‌های عربی مغلوب نشده است و تنها یک بار در اول خرداد 1392 در دیداری دوستانه از عمان 3 بر یک شکست خورد. اما در سایر مسابقات رسمی در برابر تیمهای عربی چهره یک تیم برنده را داشت.
 
تقابل تیم‌های ایران و عراق نبرد یکی از با تجربه‌ترین تیم‌های جام در برابر جوان‌ترین تیم‌های جام است. ایران با معدل سنی 26/48 پس از تیمهای فلسطین، ازبکستان، ژاپن چهارمین تیم تورنمنت است. در آن سوی میدان عراق، با میانگین سنی کمتر از 23 سال یکی از جوانترین تیم‌های ادوار اخیر جام ملتها است.
 
از سوی دیگر، آمار گلزنی بازیهای این دو تیم نشان می‌دهد  که نباید در انتظار دیداری پرگل باشیم.

ایران در سه بازی خود درد جام ملتها 4 بار دروازه رقبا را باز کرده و دروازه خود را بسته نگه داشته است. عراقی ها هم تنها یک گل خوردند و در مقابل تنها سه بار دروازه حریفان را باز کردند تا آمار گل‌های رد و بدل شده در بازیهای هر دو تیم آمار نازل 33/1 برای هر بازی باشد.
 
مسابقه دوستانه دو تیم قبل از جام ملتها نیز با یک گل به سود ایران خاتمه یافت.
به نظر می‌رسد هر دو تیم برابر یکدیگر با همان روش قبلی خود در سه بازی قبلی به میدان بیایند و با سیستم 1-3-2-4 بازی کنند هر چند ایران در بازی با امارات از مهره‌هایی همچون امیری، رفیعی و جهانبخش پست مهاجم نوک استفاده کرد اما کی روش احتمالا در برابر عراق مجددا به بازیکنان بازی با قطر روی می‌آورد به نظر می‌رسد نفراتی همچون حاج صفی، دژاگه و شجاعی در پست مهاجم نوک آزمون یا قوچان نژاد مقابل عراق بازی کنند.
 
همچنین تیم ملی عراق هم به نظر می‌رسد با همان ترکیب سه بازی قبلی‌اش مقابل ایران صف آرایی کند و شاید چند تغییر هم در این بازی داشته باشد.
 
گفتنی است، جدال دو تیم فوتبال ایران و عراق روز جمعه سوم بهمن ماه (مصادف با 23 ژانویه) اولین تقابل دو تیم در مرحله‌ای غیر از دور گروهی جام ملت‌های آسیا به شمار می‌آید.
 
شایان ذکر است، بنجامین ویلیامز دیدار ایران- عراق را سوت می‌زند. این داور استرالیایی در حالی دیدار تیم‌های عراق و ایران را قضاوت می کند که در مرحله مقدماتی نیز قضاوت دیدار تیم‌های ایران و بحرین را بر عهده داشت و سوت‌هایش در آن بازی صدای اعتراض کی روش را در آورد، کی روش با اعتراض‌هایش در آن بازی از سوی کنفدراسیون آسیا جریمه شد.
 
*** سابقه رویارویی با عراق
 
تیم‌های ایران و عراق (با احتساب بازی دوستانه قبل از جام ملت‌های آسیا 24 بار به مصاف هم رفتند که حاصل آن 15 برد، 5 تساوی و 4 شکست برای کشورمان بوده است. نکته جالب اینکه دو تیم تاکنون 4 بار در جام ملت‌ها رو در روی هم قرار گرفتند که در این بین سهم ایران 3 برد و سهم عراقی‌ها یک پیروزی بوده است.
 
دیدار دو تیم فوتبال ایران و عراق در جام ملت‌های 1972 بانکوک، نخستین دیدار این دو تیم در جام ملت‌های آسیا بود که با نتیجه 3 بر یک به نفع ایران به پایان رسید.
 
در دومین بازی ایران با نتیجه 2 بر صفر مقابل عراق در جام ملت های 1976 تهران برنده شد.
 
در سومین بازی،‌تیم ملی ایران با نتیجه 2 بر یک مقابل عراق در ورزشگاه آن مکتوم دبی جام ملت‌های 1996 شکست خورد.
 
در چهارمین و آخرین بازی،‌ایران با نتیجه 2 بر یک مقابل عراق در جام ملت‌های 2011 دوحه قطر پیروز شد.
 
همچنین اولین بازی رسمی بین دو تیم که 11 خرداد 1341 در ورزشگاه امجدیه انجام شد، ایران و عراق در یک بازی دوستانه به تساوی یک بر یک دست یافتند.
 
گفتنی است، بازی دوستانه تیم ملی ایران و عراق قبل از جام ملت‌های آسیا آخرین رویارویی این دو تیم با یکدیگر محسوب می‌شود که تیم ملی کشورمان توانست با نتیجه یک بر صفر برنده این بازی شود.
 
گفتنی است، باید دید تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند از سد عراق بگذرد یا نه.

**ژاپن- امارات/ قهرمان دور قبل صعود می‌کند؟

تیم‌های ژاپن و امارات در مرحله یک چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا امروز در ورزشگاه استرالیا به مصاف هم می‌روند.

به نقل از یاهو اسپرت، تیم فوتبال ژاپن دارنده 4 عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا امروز ساعت 13 در مرحله یک چهارم پایانی جام شانزدهم به مصاف تیم فوتبال امارات می‌رود ژاپنی‌ها مدعی دفاع از عنوان قهرمانی هستند و به این سادگی اجازه نمی‌دهند امارات موجب حذف آنان در مرحله یک چهارم پایانی شود.

خاویر آگیره سرمربی ژاپن از سامورایی‌ها خواسته به خود مغرور نشده و تیم حریف را دست کم نگیرند وی قبل از رویارویی مقابل امارات گفت: تجربه مربیگری من در کوپا آمریکا، جام جهانی و گلدکاپ نشان می‌دهد در این مرحله شانس همه 8 تیم یکسان بوده وتیمی نسبت دیگری برتری ندارد از وقتی به مرحله یک چهارم پایانی صعود کردیم به بازیکنان گفتم تصور  کنید قرارا است از صفر شروع کنیم.

لازم به ذکر است، ژاپن فقط 2 روز از اتمام بازی‌های گروهی تا آغاز مرحله یک چهارم پایانی فرصت برای استراحت داشت که یک روز کمتر از مدت استراحت اعضای تیم ملی امارات است.

کیسوکه هوندا گلزن تیم فوتبال ژاپن هم معتقد است 2 روز استراحت برای آنان زمان کمی خواهد بود.

کاپیتان تیم فوتبال ژاپن در تمجید از عملکرد تیم فوتبال امارات گفت: بازی‌های این تیم را تماشا کرده‌ام، آنها تیمی قدرتمند در اختیار دارند و می‌توانند دردسر ساز شوند.

مهدی علی سرمربی تیم فوتبال امارات در آستانه رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا گفت: امیدوارم اولین گل را ما بزنیم دفاع تیم ملی ژاپن هنوز مورد محک واقعی قرار نگرفته، فراموش نکنید امارات متفاوت از تیم‌هایی که تاکنون ژاپن در مرحله گروهی با آنان رو در رو شده بازی می کند.

تیم فوتبال امارات در دیدار حساس مقابل ژاپن ولید عباس را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد وی 2 کارت زرد دریافت کرده و نمی‌تواند در بازی مقابل ژاپن به میدان رود. اما به غیر از ولید عباس، تیم فوتبال امارات بازیکن محروم و یا مصدوم دیگری ندارد. براساس این گزارش علیرضا فغانی دیدار تیم‌های ژاپن امارات در مرحله یک چهارم نهایی متفاوت می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار