بریمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

پوشش حمایتی 180 هزار زن سرپرست خانوار در بهزیستی

مدیر کل دفتر خانواده و زنان گفت: 180 هزار زن سرپرست خانوار از انواع خدمات حمایتی سازمان بهره‌مند هستند.

فریبا بریمانی، مدیر کل دفتر خانواده و زنان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به خدمات مختلف سازمان به زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: در حال حاضر 180 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.
 
وی با اشاره به خدمات متنوع سازمان در حمایت از زنان تصریح کرد: دفتر توانمندسازی خانواده و زنان در راستای حمایت و ارتقای زندگی زنان سرپرست خانوار، حمایت های مستمر و غیر مستمر ارائه می دهند که از آن جمله می توان به تامین هزینههای اولیه زندگی و پرداخت مبلغی ماهیانه به خانواده های تحت پوشش و حمایت های غیر مستمر از جمله تامین هزینه های درمان، مسکن،جهیزیه، تحمیل لوازم زندگی، حرفه آموزی اشاره کرد.
 
وی به اهمیت گروه همیار زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در این طرح جمعی از زنان سرپرست خانوار با فراگیری حرفه‌ای و گسترش آن می توانند کسب و کار مناسب را برای خود فراهم کنند و بعد از آن که در این حرفه به مرحله توانمندی رسیدند از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می شوند.
 
مدیر کل دفتر خانواده و زنان با اشاره به خدمات حمایتی دیگر تصریح کرد: خدمات حمایتی تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، بیمه، مشاوره از طریق کلینیک مددکاری اجتماعی در راستای بهبود کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌های بهزیستی است.
 
بریمانی در پایان گفت: اگر چه هنوز در این زمینه کمبودهایی وجود دارد، اما سازمان در 8 ماهه گذشته سال 93 موفق به توانمندسازی 7 هزار و 800 زن سرپرست خانوار شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Italy
عزیزه شفق
۰۹:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
با سلام وعرض خسته نباشد خدمت مسئولان زحمتکش وخدوم همسرم حدود 5سال است که من و دو فرزندم را رها کرده و بدون هیچگونه سر پناهی با مشکلات روحی و بیماری که دارم زندگی می کنیم حتی از حمایت غذایی دولت هم برخوردار نیستیم . از شما درخواست می کنم بخاطر بچه هایم مرا راهنمایی کنید .
آخرین اخبار