ائمه جمعه سراسر کشور مطرح کردند

محکومیت اقدام ظریف در پیاده‌روی با نماینده منفورترین رژیم جهان / اهانت‌کنندگان به پیامبر(ص) باید عذرخواهی کنند

ائمه جمعه سراسر کشور امروز خطبه‌های واحدی از قبیل سرزنش وزیر امور خارجه در پیاده‌روی با وزیر امور خارجه آمریکا و تأکید بر عذرخواهی دولت فرانسه از مسلمانان نسبت به توهین به پیامبر اسلام(ص) داشتند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، ائمه جمعه سراسر کشور امروز خطبه‌های واحدی از قبیل سرزنش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیاده‌روی با جان‌کری وزیرامور خارجه آمریکا و تاکید بر عذرخواهی دولت فرانسه از مسلمانان نسبت به توهین به پیامبر اسلام(ص) داشتند و همچنین مردم ایران اسلامی بعد از نماز جمعه در سراسر کشور نسبت به توهین به رسول خدا تظاهرات کردند.
 
وزارت خارجه به‌جای برخورد با توهین‌کنندگان، با وزیر امور خارجه آمریکا قدم می‌زند
 
خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه امروز فرانسه یک کافر حربی است، گفت: مسئولان وزارت خارجه به جای برخورد و واکنش با این مسئله توهین و هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام در خیابان‌های ژنو با متولی وزارت خارجه آمریکا قدم می‌زنند.
 
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در سخنرانی خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انسان شرمنده می‌شود در یک تیراژ 3 میلیون یک نشریه در 25 کشور دنیا به پیامبر اسلام توهین کند، امام خمینی(ره) فرمودند اهانت به پیغمبر از جنگ مسلحانه بدتر است و ما در چنین وضعیتی به سر می‌بریم و بحث غرب با ما بدتر از یک جنگ مسلحانه است.
 
وی گفت: امروز فرانسه یک کافر حربی برای ماست و با تمام احترامی که برای متولیان سیاست خارجه کشور قائل هستیم از این امر گله‌مند هستیم و سوال این است چرا برخورد نکردند و لذا لبخند زدند و دست به دشمن دادند، در همان روز چهارشنبه 24 دی در خیابان متولی سیاست خارجه شروع کرد به قدم زدن با وزیر امور خارجه آمریکا می‌کند و در همان روز در داخل کشور یک روزنامه تیتر بلند می‌زند که من شارلی ابدو هستم.
 
وی ادامه داد: در داخل کشور عرصه فرهنگ و هنر این گونه است و در خارج متولی سیاست خارجه ما در برابر دوربین‌های رسانه‌های غربی به قدم زدن شروع می‌کند و با این تحلیل این روزنامه‌ای که با کمال وقاحت این مطلب را نوشت باید گفت چرا دارد این تجربه‌ها را تکرار می‌کند.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: مسئول این روزنامه درگذشته در روزنامه رسمی‌اش نوشت که "حماس تروریست است و اسرائیل حق دارد" و آن روزنامه را توقیف کردند و باز دوباره مجوز می‌دهند و این آزادی مطبوعات است و با تکرار سبب می‌شود که بی آبرویی در دنیای اسلام به وجود بیاید.
 
وی تصریح کرد: یک حزبی در جریان فتنه به عنوان فتنه‌گر منحل شد و همان آقایان دوباره آمده‌اند درخواست مجوز داده‌اند و وزارت کشور هم گفته است در حال بررسی است و این آزادی همانند آزادی هتک حرمت به پیامبر است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: این مردم مطالباتشان از تمام این کارگزاران حفظ حیثیت نظام و اسلام در هر شرایطی است.
 
وزیر امور خارجه در روابط دیپلماتیک با فرانسه تجدید نظر کند
 
امام جمعه تبریز از دولت ایران خواست سفیر فرانسه را از ایران اخراج کند و تا زمانی که مسببان اهانت به مقدسات و کاریکاتور وجود مقدس اشرف مخلوقات حضرت خاتم‌ الانبیا (ص) مجازات نشده و دولت فرانسه از مسلمانان عذرخواهی نکند، اجازه بازگشت به سفیر فرانسه را ندهد.
 
آیت الله محسن مجتهد شبستری  امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اهانت به مقدسات و کاریکاتور وجود مقدس اشرف مخلوقات حضرت خاتم‌ الانبیا (ص) توسط نشریه فرانسوی اظهار داشت: به دنبال این کار غیرعاقلانه جهان اسلام و امت اسلامی این عمل ننگین را محکوم کرد اما دولت فرانسه کار نشریه فرانسوی را تایید کرد.
 
وی با بیان اینکه صدای لبیک یا رسول الله امروز در همه نقاط این عالم خاکی طنین انداز است، افزود: معتقدم تنها شعار کافی نیست و باید دولت‌ها اقدامی بکنند.
 
خطیب جمعه تبریز ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش‌های وزیر امور خارجه در گفت‌وگو‌های هسته‌ای اما ملت ایران از سفر وی به فرانسه بعد از توهین به پیامبر رحمت و مهربانی گله‌مند هستند و این سفر در زمان مناسبی اتفاق افتاد که دولت فرانسه از توهین به مقدسات حمایت کرد.
 
آیت الله شبستری از وزیر امور خارجه ایران خواست از نظر دیپلماتیک با دولت فرانسه تجدید نظر کند
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از دولت ایران خواست سفیر فرانسه را از ایران اخراج کند و تا زمانی که مسببان این عمل ننگین مجازات نشده و دولت فرانسه از مسلمانان عذرخواهی نکند، اجازه بازگشت به سفیر فرانسه را ندهد.
 
سفر همزمان وزیر امور خارجه به فرانسه و قدم زدن با وزیر امور خارجه آمریکا محکوم است
 
امام جمعه موقت ورامین گفت: سفر همزمان وزیر امور خارجه به فرانسه و قدم زدن با وزیر امور خارجه آمریکا محکوم است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند «نگویید پیامبر از ما است» و به این سخن اکتفا کنید و باید این اعتقاد در منش و زندگی ما بروز و ظهور داشته باشد.
 
این مسئول پیام رهبری به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیام رهبری خطاب به جوانان غربی بازتاب بسیار گسترده‌ای داشته است، رهبری یک حرکت بسیار زیبا و درخشانی انجام دادند بنابراین به تاسی از این اقدام رهبر انقلاب تمام مسئولان کشور در تمام سفرهای خارجی با استفاده از فرصت رسانه‌ای به تبیین پیام رهبری بپردازند.
 
امام جمعه موقت ورامین افزود: از تمام رسانه‌ها می‌خواهیم به بیان زوایای پیام رهبری اهتمام ورزند، سکوت جایز نیست، این همه ظلم و جنایت که توسط دنیای استکبار بر بشریت عرضه می‌شود صحیح نیست، امروز نفوذ ایران اسلامی و رشد اسلام‌گرایی سران استکبار را گیج کرده است.
 
وی در ادامه به توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو اشاره کرد و گفت: امروز از سنگر نماز جمعه اعلام می کنیم آزادی توهین به مقدسات دینی نیست،شما بحث در مورد هولوکاست را ممنوع می دانید اما توهین به پیامبر اسلام(ص) را آزادی می دانید،همانگونه که ابوجهل ها نتوانستند.
 
 
محمودی در پایان سفر وزیر امور خارجه ایران به فرانسه همزمان با این حرکت بی‌شرمانه را محکوم کرد و گفت: این اقدام وزیر خارجه و نیز قدم زدن با وزیر امور خارجه آمریکا، این حامی تروریسم را محکوم می‌کنیم و از دولتمردان می‌خواهیم در سیاست خارجی در شان مردم ایران رفتار کنند.
 
قدم‌ زدن با وزیر خارجه دشمن‌ترین دشمنان ایران اقدام شایسته‌ای نبود
 
امام جمعه قم گفت: مردم از ما سئوال می‌کنند چرا در روزی که به ساحت حضرت محمد (ص) توهین کردند، برخی مسئولان باید به کشوری که اهانت در آن انجام شده است، سفر کنند. قدم زدن با وزیر خارجه‌ای که دشمن‌ترین دشمن ماست اقدام شایسته‌ای نبود.
 
آیت‌الله سید هاشیم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با بیان اینکه این روزها شاهد حضور امت اسلامی در صحنه به علت اهانت به حضرت محمد (ص) هستیم، افزود: دردناک‌تر از این اهانت حمایت برخی از سران کشورهای غربی و روزنامه نگاران هستیم.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: این اهانت‌ها نشانه اوج ضعف آن‌هاست زیرا به خوبی می‌دانند که با منطق نمی‌توانند پاسخ دهند و جلوی نفود اسلامی را بگیرند.
 
وی با تأکید بر اینکه دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهد ماند، اظهار کرد: این‌ها تروریسم را با نام اسلام پرورش می‌دهند تا با خشن نشان آن‌ها نام اسلام را خدشه دار کنند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با طرح این سئوال که چرا نمی‌گذارید دختران مسلمان در کشورهای خارجی با پوشش مورد نظر خود در اماکن عمومی حضور پیدا کنند، ابراز کرد: هر چقدر مرگ بر آمریکا بگوییم کم است.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه ما به دنبال عزت مسئولان هستیم تصریح کرد: مردم از ما سئوال می‌کنند چرا در روزی که به ساحت حضرت محمد (ص) توهین کردند، برخی مسئولان باید به کشوری که اهانت در آن انجام شده است، سفر کنند.
 
وی خطاب به برخی از مسئولان تاکید کرد: این ملت برای شما دعا می‌کنند و حرکت‌های شما را بررسی خواهند کرد به همین علت باید زمانی که برای سفر انتخاب می‌کنید به شیوه‌ای باشد که مردم به شما خرده نگیرند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه سفر مذکور نباید انجام می‌شد، تصریح کرد: قدم زدن با وزیر خارجه‌ای که دشمن‌ترین دشمن ماست اقدام شایسته‌ای نبود.
 
وی متذکر شد: روحانی، طلبه و مسئولان کشوری توسط مردم ارزیابی می‌شوند، پس باید به شیوه‌ای رفتار کنیم که کارنامه درخشانی در دست مردم داشته باشیم.
 
مسلمانان اجازه نمی‌دهند دشمنان با آبروی اسلام بازی کنند
 

خطیب جمعه اراک گفت: اسلام آب حیات و منشاء سعادت و خیر و برکت است و مسلمانان اجازه نمی‌دهند دشمنان به اسم اسلام با آبروی دین خدا بازی کنند.
 
آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آئین‌ عبادی سیاسی نماز جمعه اراک اظهار کرد: مسلمانان باید در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام همصدا و هم قسم شده و  اجازه ندهند دشمنان به خواسته‌های پلید خود که همانا اسلام‌ستیزی است دست یابند.
 
وی تصریح کرد: توطئه‌های دشمنان علیه امت اسلامی، علمای اسلام و رهبری جامعه اسلامی هیچگاه پایانی نداشته و نخواهد داشت و ضروری است مسلمانان در برابر این توطئه‌ها هشدار بوده و با وحدت نقشه‌های شوم آنان را خنثی کنند.
 
خطیب جمعه اراک با بیان اینکه مسلمانان باید در برابر توطئه‌ها مقاومت کرده، عزت نفس داشته و نسبت به دشمنان شکست‌ناپذیر باشند، بیان کرد: مواظبت از اجتماع مسلمین وظیفه بسیار مهمی است که همه مسلمانان باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.
 
دری نجف‌آبادی گفت: ‌امروز می‌بینیم داعش القاعده و مرتجعین منطقه به صورت‌های مختلف با آمریکا و اسرائیل همکاری می‌کنند این در حالی است که این کشورهای شمشیر خود را علیه اسلام از رو بسته و لحظه‌ای دست از دشمنی با اسلام بر نمی‌دارند.
 
وی با اشاره به اینکه بدخواهان اسلام با اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) برگ آخر شوم دشمنی خود را نسبت به مسلمانان رو کردند، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) الگو و اسوه همه بشریت است و جنایتکارانی که به ساحت مقدس پیامبر اهانت کردند عظمت پیامبر را نمی‌شناسند.
 
وی ادامه داد: مسلمانان وظیفه دارند در هر شرایطی از اهل بیت(ع) و پیامبر (ص) دفاع کرده و جواب اهانت‌کنندگان را بدهند.
 
دری نجف‌آبادی گفت: حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت و عدالت و محبت است دشمنان اسلام با اهانت به ساحت مقدس یگانه منجی عالم بشریت دست به ترور شخصیت، ترور انسانیت‌ و ترور مسلمانان زده‌اند.
 
خطیب جمعه اراک بیان کرد: همه شخصیت، انسانیت و مسلمانیت مسلمانان به وجود مبارک پیامبر وابسته است.
 
وی گفت: در جنایت اخیر پاریس دست توطئه اسرائیل به خوبی هویدا است دشمنان به دنبال این هستند دنیای اسلام را دچار چالش کنند و در این راستا هر روز دست به طراحی توطئه‌ای جدید علیه اسلام می‌زنند.
 
وی با بیان اینکه مسلمانان باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز می‌بینیم غربی‌ها و انگلیسی‌ها با اسم اسلام با آبروی دین خدا بازی می‌کنند این در حالی است که اسلام آب حیات و منشاء سعادت و خیر و برکت است.
 
پیاده‌روی ظریف با نماینده منفورترین رژیم جهان بی‌اعتنایی به عزت ملت بود
 

امام جمعه ایلام گفت:‌ پیاده‌روی ظریف با نماینده منفورترین رژیم جهان بی‌اعتنایی به عزت ملت بود.
 
آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه ایلام اظهار داشت: پیاده‌روی وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه منفورترین رژیم‌های جهان، آمریکای جهانخوار ضربه زدن به عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و بی‌اعتنایی به اهانت‌های مکرر مقامات رژیم آمریکا نسبت به ایران اسلامی و ملت ایران است.
 
وی ادامه داد: وزارت امور خارجه باید پاسخ دهد تاکنون از مذاکره با سرسخت‌ترین دشمن ملت ایران یعنی رژیم فاسد آمریکا در طول یک سال چه چیزی به دست آورده‌ است، البته آنچه روشن و آشکار است و حاجت به بیان نیست، نتیجه مذاکرات مکرر و بی‌فایده با 1+5 به ویژه رژیم جنایتکار آمریکا جز اهانت، تحقیر ملت ایران، تحریم‌های بیشتر و تهدیدهای نظامی چیز دیگری نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.
 
امام جمعه ایلام اضافه کرد: حوادث اخیر اهانت هفته‌نامه شارلی ابدو فرانسوی به ساحت قدسی رسول اعظم(ص)، شهادت رزمندگان لبنانی توسط رژیم فاسد صهیونیستی و تهدید کنگره آمریکا بر تحریم‌های بیشتر و نطق بی‌ادبانه و تهدیدآمیز رئیس‌جمهور بدریخت آمریکا همه حکایت از عدم موفقیت تیم مذاکره‌کننده ایران با طرف‌های غربی دارد. امید است دستگاه دیپلماسی در روند مذاکرات تجدیدنظر کند.
 
پشت پرده اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) دولت فرانسه است
 
امام جمعه کرمانشاه گفت: دولت فرانسه پشت پرده اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) است.
 
آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: روزنامه فرانسوی به تنهایی این اقدام بی‌شرمانه را مرتکب نشده است، بلکه دولت فرانسه نیز آن را حمایت کرده است.
 
وی افزود: فرانسه با اهانت به ساحت مقدس رسول خدا یک و میلیارد و نیم دشمن برای خود به وجود آورده و بیش از 50 کشور مسلمان نیز مقابل فرانسه قرار می‌گیرند.
 
امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه کشورهای غربی با تبلیغات گسترده اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی را به افکار جوانان خود تزریق می‌کنند، افزود: درک صحیح از حقایق اسلام باید توسط جوانان صورت گیرد.
 
وی با اشاره به شهادت رسیدن سردار الله‌دادی و جهاد مغنیه توسط رژیم غاصب صهیونیست، گفت: اسرائیل با این اقدام خود ثابت کرد که ذاتأ جنایت‌کار است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه وجود مبارک رسول خدا برای تمام جهانیان رحمت است، گفت: پیامبر اکرم(ص) مظهر عطوفت، مهربانی، ارزش‌ها و قوانین اسلامی و قرآنی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: رسول خدا تنها ملاک ارزشمند برای انسان‌ها را تقوا معرفی کرده‌اند و چون تقوا با فطرت انسان‌ها سر و کار دارد و آن را تنها راه نجات بشر عنوان می‌کنند.
 
خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امروز حقوق بشر باید پشتوانه‌ای به نام تقوا داشته باشد، گفت: چنانچه میلیاردها مسلمان با توسعه حقایق آسمانی در بین خود زندگی کنند اخوت و برادری بین آنها مستحکم‌تر می‌شود.
 
سفر اخیر وزیر امور خارجه به فرانسه اشتباه بود
 
امام جمعه موقت طبس گفت: سفر اخیر وزیر امور خارجه به فرانسه اشتباه بود.
 
حجت‌الاسلام احمد مؤدب ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) مظهر تمام خوبی‌هاست و اهانت به آن حضرت، قطعاً عاقلانه نیست و فقط از سوی مردم ناآگاه و جاهل صورت می‌گیرد.
 
خطیب جمعه موقت طبس افزود: تمام انسان‌های پاک، شیفته پیامبر اسلام(ص) هستند و اکنون نیز اهانت به ایشان و پیروان آن حضرت، توسط کسانی انجام شد که سلاح در دست در سراسر جهان خشونت ایجاد کرده و انسان‌های آزادی‌خواه و صلح‌طلب را ترور می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها و استکبار جهانی با این هتاکی‌ها قطعاً نمی‌توانند جلوی نورانیت اسلام و اسلام‌خواهی مردم را بگیرند.
 
امام جمعه موقت طبس همچنین با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان، همزمان با هتاکی اخیر، به کشور فرانسه، گفت: مذاکرات هسته‌ای به جای خود؛ سفر برای مذاکرات هسته‌ای هم به یک سریال بی‌پایان تبدیل شده که انتهای آن مشخص نیست.
 
وی تصریح کرد: سفر وزیر خارجه کشورمان به فرانسه و هم‌قدم شدن با سران کشورهای هتاک و سردمداران غرب که احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده‌اند، کار درستی نبود و ضرورتی نداشت؛ وزیر امور خارجه کشورمان نباید در این شرایط حساس، در کنار ابرجنایتکاران و هتاکان حضور می‌یافت.
 
 
اقدام بی‌خردانه اوباما در حمایت نشریه شارلی ابدو شرم‌آور است
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اقدام بی‌خردانه رئیس جمهور آمریکا، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر شیطان‌صفت انلگیس در حمایت از این نشریه شرم‌آور است.
 
آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان به موضوع اسلام هراسی و هجمه‌های دشمنان در این زمینه اشاره کرد و گفت: دشمنان برای رسیدن به این مقاصد شوم اقدام به توهین مقدسات مسلمانان می‌کنند.
 
این مسئول با اشاره به اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) گفت: این توهین به بهانه بی‌ارزش انجام شده است.
 
آیت‌الله خاتمی ضمن محکوم کردن این اقدام زشت نشریه فرانسوی خاطرنشان کرد: اقدام بی‌خردانه رئیس جمهور آمریکا، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر شیطان صفت انلگیس در حمایت از این نشریه شرم‌آور است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار