فضائلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توهین به مقدسات در نشریات با واکنش سنگین از سوی امام (ره) روبرو می‌شد

یک کارشناس مسائل رسانه‌ای گفت: در ابتدای انقلاب نیز نشریه‌هایی بودند که بی‌مبالاتی‌هایی را نسبت به مقدسات روا می‌داشتند که با واکنش سنگین امام (ره) روبرو شد و بعد از آن نمونه‌های این توهین‌ها در سال‌های موسوم به دوم خرداد از سر گرفته شد و به کرات به مقدسات و قوانین کشور توهین شد.

"مهدی فضائلی "در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه به هیچ عنوان از تعطیلی رسانه‌ای خشنود نمی‌شویم و این اتفاق را خسارتی برای فضای رسانه‌ای کشور ارزیابی می‌کنیم، گفت: این مسئله هم از حیث نیروها و کسانی که در آن رسانه مشغول کارند و معیشت‌شان از این طریق تامین می‌شود موجب خسارت است و هم هزینه‌های فرهنگی و سیاسی را به کشور تحمیل می‌کند. 
 
وی با اشاره به اینکه خطایی که در روزنامه "مردم امروز" صورت گرفت از سوی همین جریان فکری مسبوق به سابقه بود، تصریح کرد: با توجه به قانون و شرایط فرهنگی و اعتقادی جامعه چنین اتفاق و بی‌مبالاتی بدون عکس‌العمل نماند و واکنش‌های قابل توجهی هم از طرف هیئت نظارت بر مطبوعات و هم از طرف دادستانی کشور صورت گرفت.
 
این کارشناس امور رسانه‌ای اضافه کرد: در شرایطی که تقریبا همه کشورهای اسلامی و مردم مسلمان دنیا نسبت به اقدام موهن و سوال برانگیز نشریه "شارلی ابدو" ناراحت و جریحه‌دار بودند، اینکه یک روزنامه‌ای در پایتخت کشور اسلامی تیتری را به معنی همراهی با این نشریه ارائه داد، اقدام عجیبی بود.
 
فضائلی افزود: حرکت تروریستی در فرانسه مورد تایید ما نیست و اصل ماجرا اتفاق مشکوکی است و کشتن آن افراد اقدام خطایی بوده است. اما کمپینی که در حمایت از آن نشریه به راه افتاد به نوعی همراهی و هم‌فکری با محتوای آن نشریه است نه ابراز همددری با مقتولین آن حادثه.
 
این فعال رسانه‌ای در پایان خاطر نشان کرد: این قبیل اتفاقات در ابتدای پیروزی انقلاب نیز سابقه داشت که نشریات آن زمان چنین بی‌مبالاتی‌هایی را نسبت به مقدسات روا می‌داشتند و  امام رضوان الله  نیز واکنش‌های سنگینی نسبت به این روزنامه‌ها بروز می‌دادند بعد از آن یک بازه‌ زمانی آرامی داشتیم و مجددا در سالهای موسوم به دوم خرداد این مسائل از سر گرفته شد و به کرات به مقدسات و قوانین کشور توهین می‌شد از جمله مورد اهانت قرار دادن بحث قصاص و ولایت فقیه به هر حال در این یک سال اخیر نیز این قبیل اتفاقات چند نوبت تکرار شد و این آخری نیز به لحاظ همراهی باتوهین به مقدسات اسلامی و شخص پیامبر گرامی اسلام از همه سنگین‌تر بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار