زنجان؛

فرهنگ پرداخت زکات در جامعه بايد از سطح مدارس آغاز شود

امام جمعه سلطانيه گفت :فرهنگ پرداخت زکات در جامعه بايد از سطح مدارس آغاز شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛حجت‌الاسلام محمد نوري در جلسه شوراي زکات شهرستان سلطانيه گفت : زکات جايگاه والايي در دين اسلام و ٱموزه‌هاي ديني دارد.

وي با اشاره به تاکيد بزرگان دين بر توجه به زکات و اجرايي کردن اين فريضه الهي و ديني در جامعه اسلامي افزود : ما نيز بايد به عنوان شخصي که در جامعه اسلامي فعاليت داريم در مسير دين حرکت کرده و به اين فريضه الهي توجه بيشتري داشته باشيم.

امام جمعه سلطانيه در ادامه با اشاره به آثار و نتايج مثبت پرداخت زکات در جامعه بيان کرد: يکي از آثار مثبت پرداخت زکات محروميت‌زدايي است.

اين مسئول با بيان اينکه اصل جمع‌آوري زکات نيز کمک به محرومان و ايجاد عدالت اجتماعي است، اضافه کرد: بايد فعاليت‌هاي دبيرخانه شوراي زکات نيز دقيقا در اين مسير باشد.

نوري کاهش فاصله طبقاتي و همچنين احداث پروژه‌هاي عام‌المنفعه را نيز از ديگر نتايج مثبت پرداخت زکات در جامعه عنوان کرد و افزود: اين امر بايد در جامعه اطلاع‌رساني و تبيين شود.

وی در ادامه با قرائت آياتي از قرآن که در آنها صراحتا به امر پرداخت زکات تاکيد شده است،  ادامه داد : بايد بر اساس دين و شرع نسبت به توجيه مردم در امر مشارکت زکات اقدام شود.

اين مسئول همچنين با تاکيد بر برگزاري جلسات مشترک با بخشداران، دهياران و عاملان زکات اضافه کرد: بايد در اين جلسات مشترک نسبت به توجيه و تبيين اين سنت حسنه اقدام شده و از مشارکت مسئولان در اين امر بهره گرفته شود.

نوري بر امر تبيين و تبليغ زکات و فرهنگ‌سازي اين فريضه الهي از سطح مدارس تاکيد کرد و گفت: بهترين زمان براي ترويج اين سنت حسنه دوران دانش‌آموزي است.

وي همچنين با تاکيد بر اطلاع‌رساني اين بحث در سطح دانشگاه‌ها تصريح کرد: دانشگاهيان فرهيختگان جامعه هستند و بايد از ظرفيت آنها در اطلاع‌رساني زکات استفاده شود.

در ادامه اين جلسه فرماندار سلطانيه نيز با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي شهرستان سلطانيه در امر تبليغ و ترويج فرهنگ پرداخت زکات خاطر نشان کرد: نتيجه اين امر جمع‌آوري 630 ميليون تومان زکات در شهرستان است.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: زکات ، جامعه ، مدارس ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.