11 مدرسه در زنجان فقط یک دانش آموز دارند

مسئول ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جدید 11 مدرسه در زنجان تنها با یک دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فرآیند ثبت‌نام در مدارس استان زنجان در حال انجام است.

وی با اشاره اینکه تاکنون 93 هزار و 525 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: 40 هزار و 279 دانش‌آموز نیز در دوره اول متوسطه ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: 23 هزار و 728 دانش‌آموز نیز در مقطع متوسطه دوره دوم ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه 100 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول در سیستم سناد ثبت‌نام شده‌اند، ادامه داد: 87 درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه نیز در سیستم سناد ثبت‌نام کرده‌اند.

عباسی با اشاره به اینکه به‌جز بزرگسالان و مدارس راه دور سایر مقاطع بیش از 95 درصد دانش‌آموزان را ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: بیش از 98 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام‌شده تاکنون کلاس‌بندی شده‌اند.

وی بابیان اینکه در مناطق آموزشی ناحیه 2، انگوران و افشار 11 مدرسه دارای یک دانش‌آموز وجود دارد، اظهار کرد: 88 مدرسه در استان نیز سال تحصیلی را با کمتر از پنج دانش‌آموز آغاز می‌کنند.

مسئول ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: تلاش‌های مستمر اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان برای تجمیع دانش‌آموزان در مناطق روستایی باهدف افزایش کیفیت آموزشی و کاستن از بار مالی ناشی از به‌کارگیری نیروهای انسانی و هزینه‌های آموزشی و پرورشی در این مدارس ادامه دارد.

این مسئول اضافه کرد: در صورت کمک وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استان با لحاظ روستای مرکزی و دادن سرویس برای جابه‌جایی دانش‌آموزان امکان مدیریت مدارس زیر پنج نفر در استان وجود دارد.

عباسی با اعلام ثبت‌نام 704 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان زنجان گفت: بیش از 91 درصد آمار این دانش‌آموزان فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان را در ناحیه 2 با 42 هزار و 464 نفر دانش‌آموز داشته است، اعلام کرد: کمترین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در منطقه افشار با 2 هزار و 51 نفر است.

مسئول ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان خود در دوره پیش‌دبستانی به مراکز پیش‌دبستانی دارای مجوز از سوی آموزش و پرورش مراجعه کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار