سرپرست دانشگاه تهران:

بسیاری از توافقات بین المللی دانشگاه تهران در حد کاغذ باقی مانده است

نیلی احمدآبادی گفت: دانشگاه تهران ۳۴۵ توافق بین المللی داشته که بیشتر این توافقات در حد کاغذ مانده و اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران صبح امروز در پنجمین نشست هم اندیشی معاونان و مدیران همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و فناوری کشور که در سالن همایش‌های دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنرانی گفت: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی ایران است که تاسیس دانشگاه در ایران به تاسیس دارالفنون بر می‌گردد. 

وی افزود: دانشگاه تهران ۹ پردیس، ۴۶دانشکده، ۱۳۳ گروه آموزشی، ۵۵ مرکز تحقیقات، ۵۵۰ آزمایشگاه، ۸۰ مجله علمی و ۳۴۵توافق بین‌المللی دارد، البته بیشتر این توافقات بین‌المللی در حد کاغذ باقی مانده و اجرایی نشده است. 

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: این دانشگاه ۲ هزار و۱۵۰ عضو هیئت علمی، ۳۸۴ استاد تمام، ۵۵۱دانشیار، هزار و ۳۲۷ استادیار، ۵۹ مربی، ۶ آموزش یار و۱۳۳ استاد وابسته دارد. 

وی به رتبه علمی دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: اخیرا دانشگاه تهران درISC رتبه اول دانشگاه‌ها را در جهان اسلام کسب کرده است اما با این وجود کمبود تعاملات بین‌المللی در این دانشگاه وجود دارد، البته یکی از شاخص‌های تفکیک رشته‌ها در دانشگاه تهران در قالب پردیس حقوق و علوم سیاسی، دانشکده ادبیات و پردیس دانشکده‌های فنی وجود دارد. 

وی اظهار داشت: هم اکنون بیشتر پذیرش دانشجوی خارجی از میان کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان در دانشگاه تهران وجود دارد. 

وی به روابط بین‌المللی دانشگاه تهران اشاره کرد و اظهار داشت: برقراری ارتباط مستقیم استاد و دانشجو از جمله ارتباطات بین‌المللی دانشگاه تهران با سایر دانشگاه‌های جهان است، چنانچه این ارتباط هم اکنون به سختی صورت می‌گیرد اما این در حالی است که همکاری‌های دیگری جهت برقراری ارتباط بیشتر وجود دارد. 

وی خاطر نشان کرد: در آیین نامه دانشگاه تهران بخشی تحت عنوان اساتید وابسته وجود دارد، براین اساس که هر عضو هیئت علمی که دارای انتشارات معتبر علمی باشد می‌تواند عضو وابسته دانشگاه تهران شود و از تمامی مزایای به جز حقوق این اساتید استفاده کند، این اساتید پایان نامه مشترک باید داشته باشند، همچنین برگزاری دوره‌های مشترک یکی از امتیازات وجود دانشجویان نخبه در یک دانشگاه است که بسیاری از دانشگاه‌های بر‌تر کشور از این امکانات برخوردار نیستند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.