مديرعامل شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران در بافق گفت : مسئله اساسي که در کشور وجود دارد مصرف زياد انرژي در سطوح مختلف است بنابراين هر يک تن باري که از جاده هاي کشور به راه آهن منتقل شود صرفه جويي زيادي در اقتصاد و عدم نياز به واردات يا فروش بيشترسوخت خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران محسن پورسيد آقايي بیان کرد: جابجايي مسافر با قطار علاوه براينکه کمک شاياني به شکوفايي اقتصاد مي کند، موجب کاهش خطر تصادفات جاده اي و تبعات روحي و اجتماعي ناشي از آن نيز خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت : جذب بار و مسافر با خطوط ريلي، هفت برابر مصرف انرژي کشور را کاهش مي دهد.

مديرعامل شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران  به بخش توسعه و زير ساخت هاي راه آهن کشور هم اشاره کرد و گفت: 2 بانده کردن خطوط ريلي بخصوص در مسير هايي که بار و مسافر زيادي وجود دارد از مهمترين برنامه هاي در دست اجراي راه آهن جمهوري اسلامي است.

پورسيد آقايي در خصوص 2 بانده کردن مسير هاي بافق- يزد به ميبد تا اصفهان، تهران کرج ، ورامين و گرمسار گفت: بخشهاي زيربنايي و عمليات اجرايي اين مسير ها شروع شده و تا پايان سال آينده بخش مهمي از آنها به بهره برداري مي رسد.

پورسيد آقايي افزود: با بهره برداري از مسيرهاي 2 بانده شده ظرفيت حمل و نقل بار در راه آهن کشور به 2 برابر افزايش خواهد يافت.

وي  هزينه 2 بانده سازي خطوط ريلي کشور را  40 هزار ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: امسال 10  هزار ميليارد ريال به اين امر اختصاص يافته و در سه سال آينده نيز هر سال همين ميزان در اين راستا هزينه خواهيم کرد.

پورسيدآقايي همچنين به توسعه ايستگاه راه آهن بافق اشاره کرد و افزود: ساخت سکوي دوم اين ايستگاه دهه فجر امسال با اعتباري افزون بر  پانزده ميليارد ريال آغاز مي شود و هم اکنون کار مقدماتي تعين پيمانکار اين طرح انجام شده است.

مديرعامل راه آهن کشور در مورد وضعيت نا مناسب صندلي هاي قطار سريع السير يزد تهران هم گفت : بخش خصوصي در اين راستا، کارهاي خوبي انجام و تا کنون بيش از 400  واگن قديمي را بازسازي و به وضعيت جديد و مدرن در آورده تا بتواند خدمات بهتر و بيشر به هموطنان ارائه دهد.

مديرعامل راه آهن کشور به بافق در سفره يکروزه اش به بافق در همايش فرماندهان بسيح راه آهن کشور حضور يافت ، و از کارخانجات تعميرات لکوموتيو و 2 خطه شدن مسير بافق - يزد  بازديد کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Austria
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
سلام وعرض خسته نباشید خدمت تمامی زحمات کشان در حوضه راه آهن در خصوص دو باند کردن خطوط راه آهن چرا از سرمایه گزاری خارجی استفاده نمیشود که از تکنولوژی روز در جهت ساخت خطوط سریع السیر راه اهن استفاده شود و هم سرعت پشرفت کار تا مرحله بهره برداری بالاتر رود
چرا در گذشته های دور با بیل وکلنگ و تیشه امکاه احداث راه اهن در مناطق کوهستانی امکان پذیر بوده ولی باامکانات امروز وماشین الات راه سازی مدرن هنوز امکان دو باند کردن وتغییر مسیر ان صورت نگرفته مشکل کار کجاست ایا عواید حاصل از فروش بلیط انقدر قابل توجه نیست کار سرمایه گذار بخش خصوصی و خارجی در این بخش حاضر به سرمایه گذاری باشد
آخرین اخبار