نماينده مجلس:

40 درصد اقتصاد ايران خارج از چتر مالياتي است

نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: هنوز بيش از 40 درصد اقتصاد کشور خارج از چتر مالياتي است و با گسترش پايه هاي مالياتي و آشکار سازي اقتصاد زيرزميني مي توانيم درامدهاي دولت را افزايش دهيم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسماعيل جليلي اظهار داشت : افزايش 22 درصد درامدهاي مالياتي در سال اينده به معني افزايش ضريب مالياتي نيست بلکه با اجراي طرح جامع مالياتي تلاش مي کنيم بخش زيادي از موارد فرار مالياتي و موارد غيرقانوني از معافيت هاي مالياتي حذف شود.

عضو کميسيون تلفيق مجلس گفت : 95 درصد درآمدهاي مالياتي در سال جاري تاکنون محقق شده و براي سال آينده نيز 86 هزار ميليارد تومان پيش‌بيني شده است.

نماينده مردم مسجد سليمان -لالي -انديکا و هفتکل در مجلس شوراي اسلامي گفت : کاهش قيمت نفت بايد از تهديد به فرصتي براي کاهش تکيه آسيب پذير به فروش نفت خام تبديل شود و رونق توليد واقعي و توسعه برون زا به تحقق ان کمک مي کند  که در بازرهاي کار و کالا نيز دستاوردهاي مثبت ان زياد خواهد بود.

وي گفت : مشکل بيکاري آستانه تحمل مردم را کم کرده است و بايد توسعه اشتغال در سياست هاي دولت مد نظر باشد.

اسماعيل جليلي تصريح کرد : قيمت نفت در عرصه جهاني کاهش پيدا کرده است که البته تاثيري بر قيمت محصولات توليدي داخلي ندارد و هنوز کاهش قيمت‌ها به سطح قيمت مبتني بر يارانه داخلي نرسيده است.

وي افزود: قيمت اين محصولات در کشور پايين‌تر از سطح جهاني است.

جليلي گفت: کاهش قيمت‌ها مزيتي براي ما محسوب نمي‌شود چون از نفت توليد داخل بنزين توليد مي‌کنيم و وارد کننده نيستيم.

عضو کميسيون تلفيق اظهار داشت : هدف ما اين است که بودجه سال اينده با استحکام بيشتري و مبتني بر واقعيت هاي اقتصادي کشور تنظيم و تصويب شود./

انتهای پیام/
برچسب ها: درامد ، مالیاتی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار