درمان ناباروری؛

222 زوج نابارور در مرکز ناباروری قفقاز اردبیل درمان شدند

نصیری رئیس مرکز جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: مرکز ناباروری قفقاز یکی از مجهزترین مرکز های ناباروری در کشور است که تاکنون 222 زوج نابارور در این مرکز درمان شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در سالهای گذشته ناباروری یکی از بیماریهای ناعلاج در کشور محسوب می شد و این امر باعث افسردگی شدید در بین زنان و حتی باعث از هم پاشیده شدن بنیان خانواده ها می شد.

اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی در دنیا مخصوصاً کشور ایران دیگر ناباروری بیماری ناعلاج تلقی نمی شود و با ایجاد مراکز درمانی ناباروری در کشور امید و زندگی باردیگر در بین زنان نابارور زنده شده است.

از موقعی که مرکز درمان ناباروری قفقاز در اردبیل راه اندازی شده است 5 هزار و 472 زوج نابارور به این مرکز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.

موفقیت لقاح آزمایشگاهی در مرکز درمان ناباروری قفقاز

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: لقاح آزمایشگاهی در مرکز درمان ناباروری قفقاز نسبت به سالهای گذشته موفقیت چشمگیری داشته است.

مهمترین روشهای کمک باروری IUI وIvf است که در مرکز درمان ناباروری قفقاز بکار گرفته شده و این امر موفقیت آمیز بوده است در واقع این روشها نوعی لقاح آزمایشگاهی محسوب می شوند.

روشهای مختلف برای بارورشدن زنان در مرکز درمان ناباروری قفقاز ایجاد شده است که مهمترین آنها جراحی های ترمیمی و انجام روشهای Ivf امکان می دهد که زنان فرزند سالمی داشته باشند.

یکی از نکات جالب در مرکز درمان نابارور قفقاز این است که تعیین جنسیت نوزاد هم برای زوجهایی که خواهان فرزند پسر یا دختر هستند انجام می شود.

بیمه مهمترین دغدغه ناباروران

یکی از مشکلات اساسی بیماران نابارور در استان عدم تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه است و متاسفانه به دلیل هزینه بالای درمان ناباروری بیماران با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

هزینه درمان ناباروری براساس گفته پزشکان بالای 5 تا 6 میلیون تومان است که درمان ناباروری و گذراندن دوره های مختلف صورت می گیرد.

امیدواریم با ارتقاء آگاهی و دانش خانواده های ایرانی و افزایش دانش و فناوریهای نوین پزشکی شاهد هیچ ناباروری در استان نباشیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، قفقاز ، مهمت ، مرکز ، درمانی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.