در دیدار بروجردی با سفیر سوریه مطرح شد؛

بروجردی: ایران کماکان به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد/ عدنان محمود: تاکید بر نقش ایران در دوران بازسازی سوریه

علاءالدین بروجردی در دیدار با عدنان محمود تنها راه حل بحران سوریه را اتخاذ رویکرد دیپلماتیک و سیاسی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که بحران سوریه تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی سوری ـ سوری حل و فصل خواهد شد.

بروجردی: ایران کماکان به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد/ عدنان محمود:  ایران در دوران بازسازی سوریه نقش اساسی خواهد داشت
به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران سوریه در دیدار با عدنان محمود سفیر و کادر سیاسی سفارت سوریه در تهران که روز گذشته صورت گرفت، با اشاره به تحولات جاری عراق و سوریه اظهار داشت:‌ دنیا شاهد مقاومت و پایداری بی‌نظیر مردم سوریه در برابر توطئه‌های استکباری و اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری و حامیان منطقه‌ای آنها بوده و با ایستادگی و مقاومت ملت‌های سوریه و عراق به زودی شاهد هزیمت و نابودی گروه داعش در منطقه خواهیم بود.
 
وی تنها راه حل بحران سوریه را اتخاذ رویکرد دیپلماتیک و سیاسی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که بحران سوریه تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی سوری ـ سوری حل و فصل خواهد شد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کماکان به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه در مقابل فشارهای همه جانبه گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و جانی آن ادامه خواهد داد.
 
عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های گسترده و همیشگی دولت و ملت ایران از کشورش در سال‌های دشوار اخیر تصریح کرد: حافظه تاریخی مردم سوریه حمایت‌ و همراهی‌های مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم سوریه در برابر هجوم تروریست‌ها به میهن‌شان را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.
 
وی با اشاره به حادثه اخیر قنیطره نیز گفت: این واقعه نشان از آن است که رژیم صهیونیستی از ابتدای بحران جاری از هیچ‌گونه حمایت اطلاعاتی و عملیاتی از گروه‌های تکفیری و تروریستی در سوریه دریغ نکرده است.
 
سفیر سوریه در تهران ادامه داد: بحران سوریه قدرت و توان راهبردی منطقه‌ای و جهانی محور مقاومت را نشان داد.
 
وی همچنین گفت: تاکنون تمام توطئه‌های‌آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش در سوریه شکست خورده و در آینده نیز ملت سوریه اجازه نخواهد داد سرزمینش در دام سیاست‌های استعماری قدرت‌های سلطه‌گر بیفتد.
 
عدنان محمود همچنین اضافه کرد: ایران محور اصلی در کسب تمام دستاوردهای مردم و دولت سوریه در  سال‌های دشوار اخیر بوده است.
 
وی با بیان اینکه دولت سوریه طرح‌های بازسازی کشور را به زودی آغاز خواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی هم نقش اساسی خواهد داشت.
 
عدنان محمود در ادامه این دیدار از نقش مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و گروه دوستی پارلمانی ایران در حمایت از مقاومت مردم سوریه قدردانی کرد.
 
در این جلسه شریعتی، جعفری، محمد صادقی، خسروی، رحماندوست، سلطانی‌ صبور و لاله افتخاری از اعضای گروه دوستی پارلمانی نیز حضور داشتند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار