بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تفکیک توافق هسته‌ای به «کلیات و جزئیات» طراحی آمریکا است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری آب پاکی بود بر دستان آمریکایی‌ها تا بدانند ما بدون تردید تحریم را مدیریت می‌کنیم و آنها بازنده این بازی خواهند بود.

/«علا‌ء‌الدین بروجردی» پیرو سخنان اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون مذاکرات هسته‌ای، به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نقشه راه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است.

وی افزود: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به دنبال به درازا کشاندن مذاکرات بوده و بنا دارند محدودیت‌های ایجاد شده در توافق ژنو  ادامه یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌بایست تحریم‌ها را لغو کنند ولی این کار را نکردند بنابراین طبیعی است ادامه روش فعلی به نفع ما  نیست.

وی ادامه داد: یکی از فرازهای مهم سخنان رهبر معظم انقلاب این است که فرمودند من با توافقی که بتوان انجام شود موافقم، اما با توافق بد موافق نیستم.

نماینده بروجردی اظهارداشت: سخنان رهبر معظم انقلاب نشان دهنده این واقعیت است توافقی که متضمن منافع جمهوری اسلامی ایران نباشد توافق بد است و عملا امروز توپ در زمین آمریکاست.

وی افزود: ما مذاکره برای مذاکره را قبول نداریم بلکه مذاکره باید با هدف حل مشکل و خروج از بن بست باشد.

بروجردی ادامه داد: نکته دیگری رهبر معظم انقلاب فرمودند مبنی بر اینکه اگر تحریم‌ها برداشته شود و با توافق حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است اما اگر این اتفاق نیفتد همه بدانند که راهکارهای فراوانی در داخل کشور برای کُند کردن تحریم وجود دارد.

وی تصریح کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری آب پاکی بود بر دستان آمریکایی‌ها تا بدانند ما بدون تردید تحریم را مدیریت می‌کنیم و آنها بازنده این بازی خواهند بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از دیگر نکات سخنان رهبر معظم انقلاب این بود که فرمودند ما توافق مرحله‌ای را قبول نداریم، یعنی توافق نمی‌تواند و نباید در دو مرحله انجام شود مثلا کلیات توافق شود و بعد به سراغ جزئیات بروند، فرمودند اگر توافقی قرار است انجام شود باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات با یکدیگر باشد.

وی افزود: تفکیک توافق هسته‌ای به کلیات و جزئیات طراحی آمریکا است برای اینکه اعلام کنند توافق کردیم.

بروجردی در مورد اقدام مجلس برای حصوا توافق «یک مرحله‌ای» تاکید کرد: ما در هر صورت فوریت طرحی را در مجلس تصویب کردیم که اگر آمریکایی‌ها دور جدیدی از تحریم را اعمال کنند ما این هشدار را به آنها داده‌ایم که به هیچ وجه زیر بار حرف غیرمنطقی نخواهیم رفت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس دولت را بر اساس این طرح مکلف خواهد کرد که کلیه فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز را انجام دهد و در این عرصه هم باید ما حداکثر استفاده را از ظرفیت دانشمندان ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار