استاندار قم:

دیدار دولتمردان با مراجع عظام زمینه‌ساز اتحاد و انسجام ملی است

استاندار قم در جلسه شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع عظام، دیدار دولتمردان با مراجع عظام را زمینه ساز اتحاد و انسجام ملی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش در دومین جلسه شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع عظام تقلید و نمایندگان مراکز حوزوی که در تالار امام رضا (ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به رصد مسائل اجتماعی کشور از سوی دفا‌تر آیات عظام اظهار داشت: علما و مراجع معظم بر اساس رسالت دینی و روشنگری خود، همواره نسبت به مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور دغدغه‌مند بوده‌اند.

استاندار قم با اشاره به اهتمام رسانه ملی به تولید و پخش آثار تلویزیونی در مورد زندگی روحانیون و علما، بر ضرورت توجه به دغدغه‌های مراجع عظام و حوزه‌های علمیه در این زمینه تاکید کرد و افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود در این زمینه لازم است تا آیین نامه مناسبی جهت ساخت این گونه آثار تدوین شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش فعالیت‌های فرهنگی در حال اجرا توسط مؤسسات و نهادهای مختلف حوزوی در قم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: امیدواریم با تلاش این مراکز و حمایت حوزه‌های علمیه بتوانیم گام‌های موثری را در راستای اعتلای فرهنگی کشور برداریم.

وی پیوند با حوزه و مراجع و تلاش برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند این عرصه را از نقاط و ویژگی‌های مثبت دولت یازدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: حمایت آیات عظام از فعالیت‌های دولت تدبیر و امید موجب افزایش اعتماد مردم به خدمتگذاران خود شده است.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه دیدار دولتمردان با مراجع عظام زمینه ساز اتحاد و انسجام ملی می‌باشد، خواستار برنامه‌ریزی در جهت تقویت این ارتباط و بهره‌مندی هرچه بیشتر اعضای هیئت دولت و کارگزاران دولتی از رهنمودهای علما و آیات عظام در کار‌ها شد.

استاندار قم با اشاره به برنامه‌ریزی برای تهیه مقدمات سفر دولت به استان تصریح کرد: حجت الاسلام حسن روحانی بر ویژه بودن این سفر به دلیل ظرفیت‌های فرهنگی قم و لزوم پیش بینی طرح‌های جدید با رویکرد استفاده حوزویان و عامه مردم شریف قم تاکید دارند.

انتهای پیام/زا

برچسب ها: قم ، دولت ، مردم ، انسجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.