باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

ضرب شست حزب‌الله با موشک‌های "کورنت"/ صهیونیست‌ها توان درگیری طولانی مدت را ندارند

بار دیگر حزب‌الله با حمله به کاروان ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع "شبعا"، نوستالژی جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 را زنده کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ بالاخره پاسخ کوبنده "حزب‌الله" به جنایت و آدم‌کشی صهیونیست‌ها نشان داد که "حزب الله" در وعده خود صادق بوده و این انتقام، انسان را به یاد "حرب تموز" می‌اندازد.
 
*** دیدگاه رسانه‌های خارجی درباره حمله برق‌آسا "حزب‌الله"
 
سایت شبکه Aljazeera درباره حمله "حزب الله" نوشت: دو سرباز اسرائیلی در این حمله با موشک‌های "حزب‌الله" کشته و 7 سرباز هم زخمی شدند و منابع نظامی اسرائیلی (صهیونیستی) این موضوع را تأیید کردند.
 

ضرب شصت حزب الله با موشک‌های


غافلگیری در مزارع شبعا با موشک های تخصصی

این سایت با اشاره به این حمله در واکنش به حمله توپخانه‌ای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نوشت: "حزب الله" در ساعت 11:25 صبح با عملیات گروه "شهدای قنیطره" کاروان اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را با موشک‌های تخصصی در مزارع "شبعا" هدف قرار داده است که این کاروان شامل توپخانه و تعدادی نظامی بوده که زخمی شدند.
 
ضرب شصت حزب الله با موشک‌های

Daily Star نوشت: جنگجویان حزب الله به کاروان نظامی اسرائیل در مزارع شبعا حمله کردند که حداقل 2 نفر کشته و 7 نفر زخمی شدند و این در پاسخ به حمله هوایی اسرائیل در منطقه (اشغالی) جولان بود.



این سایت به نقل از برخی رسانه‌ها نوشت: برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که 4 سرباز اسرائیلی در این حمله کشته شدند.
 
یک مقام امنیتی به Daily Star گفت: 30 توپ از سمت اسرائیل به مرزهای لبنان در ساعت 11:30 شلیک شده که حداقل 2 خودرو را منهدم کرده (که برخی منابع انهدام 9 خودرو را مطرح می‌کنند) که تلفات سنگینی دارد، آورده است. ساعتی پس از حمله جنگنده‌های اسرائیلی در مرز لبنان به پرواز درآمدند (جالب است که در این حمله یک نیروی پاسدار صلح اسپانیایی با حملات توپخانه ای ارتش اسرائیل در منطقه عباسیه زخمی آسیب دید.)

 ضرب شصت حزب الله با موشک‌های

توقف پرواز در فرودگاه شهرهای سرزمین‌های اشغالی


رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که پرواز در فرودگاه Rosh Pina و Haifa متوقف شده است.
 
سایت Telegraph نوشت: اسرائیل (رژیم صهیونیست) در آستانه جنگ جدید با حزب الله پس از کشته شدن دو سرباز اسرائیلی قرار دارد. پس از راه اندازی حملات هوایی و زمینی در اقدامی تلافی‌جویانه در حمله به کاروان نظامی (اسرائیل) 9 نفر کشته و زخمی شدند.

ضرب شصت حزب الله با موشک‌های
 
این سایت ادامه داد: اسرائیل به هر عنوان حمله به قلمرو خود را نمی‌پذیرد و تمامی اقدامات لازم جهت محافظت از جمعیت خود را به کار می‌گیرد.
 
سایت Telegraph با اشاره به اولین حمله حزب الله با موشک‌های ضدتانک (Antitank Missile) عنوان داشت: حداقل دو تانک در قلمرو اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) منهدم شد. اسرائیل کشته شدن دو سربازش را تأیید کرد که نام آن‌ها به ترتیب Sergean Dor Chaim و Captian Yochai Kalanjel است.
 
این سایت دوباره حمله دوم حزب الله مدعی شد: اسرائیل در پاسخ به حمله اول 25 گلوله شلیک کرد و پس از آن حمله خمپاره‌ای حزب الله انجام شد.
 
Tehran Times
با تشریح حمله حزب الله به کاروان نظامیان اسرائیل نوشت: تعدادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیست زخم‌های شدید تا سطحی برداشته‌اند که در بیمارستان‌های شهر صفد (Safed) بستری‌اند.
 
شبکه Al-alam درباره حمله حزب الله نوشت: مقاومت اسلامی لبنان 9 خودرو کاروان نظامی اسرائیل را هدف قرار داد و تدارکات نظامی و لجستیکی حزب الله در این عملیات موفقیت‌آمیز بود.
 

Independent درباره حمله حزب الله به کاروان اسرائیلی به نقل از نتانیاهو نوشت: آن‌ها هزینه این کار را خواهند پرداخت.
 
این روزنامه ادامه داد: این حمله موشکی به گشتی ارتش اسرائیل در صبح در منطقه (حوالی) کوه Dov و مزارع شبعا (Shebaa Farms) رخ داد و حزب الله مدعی شده که این حمله به تلافی حمله ده روز گذشته ارتش اسرائیل در سوریه بوده است.

ضرب شصت حزب الله با موشک‌های
 
توانایی تاکتیکی و تجهیزاتی حزب الله

روزنامه Independent به نقل از یکی از شهروندان مرزنشین نوشت: حزب الله در بخش سلاح توانایی‌هایش بهبود یافته و تاکنیک‌هایش و عملیاتش قوی‌تر شده و شاید مدت زمان رفتن به پناهگاه کافی نباشد.
 
روزنامه The New York Times با اشاره به حمله حزب الله با موشک‌های ضدتانک نوشت: این حمله در واکنش به حمله یک هفته گذشته ارتش اسرائیل در منطقه جولان رخ داد.
  " Isuzu، Domax" و ون "سیتروئن Beling " بوده که هدف 5 موشک ضدزره در فاصله 5 مایلی مرز در ساعت 11:30 قرار گرفتند.

 موشک کورنت

کورنت (به روسی: Корнет) نوعی موشک ضد تانک هدایت‌شونده سنگین روسی است که در سال ۱۹۹۴ ارائه شد. این موشک برای انهدام تانک‌های اصلی میدان نبرد نسل جدید و هلیکوپترهای کند و ارتفاع‌پایین طراحی شده اما به خاطر هزینهٔ بالای تولید قرار نیست به طور کامل جای سیستم‌های ضدتانک قبلی را بگیرد. کد این موشک 9M133 و نام آن در نام ناتو AT-14 Spriggan است. کورنت برخلاف دیگر موشک‌های ضدتانک از هدایت سیمی استفاده نمی‌کند بلکه با پرتو لیزر به سوی هدف حرکت می‌کند. این موشک ۲۷  کیلو وزن و توانایی عبور از ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر زره فولادی را دارد و در مسافت‌های ۱۰۰ تا ۵۵۰۰ متری کارایی دارد و مدلی از آن با سرجنگی ترموباریک برای استفاده علیه سنگرها و نفرات نیز طراحی شده‌ است.


استفاده از موشک‌های ضد زره کورنت در عملیات حزب الله

سایت Sputnik news به نقل از یک مقام نظامی صهیونیست اظهار داشت: حزب الله می‌تواند از موشک‌های "کورنت" ساخت "فدراسیون روسیه" استفاده کند و در حمله با کاروان اسرائیلی از این موشک استفاده کرد.
 
این سایت به نقل از یکی دیگر از مقامات مسئول نظامی صهیونیست نوشت: ما در واقع با 6 موشک ضدزره مواجه بودیم که به ادوات نظامی ما برخورد کرد.
 
سایت Army – Technology در گزارشی با عنوان حزب الله دو سرباز اسرائیلی را نزدیک مرز لبنان کشت، نوشت: تجهیزات و وسایل نظامی اسرائیل هدف 5 فروند موشک " Kornet " در مزارع شبعا و در نزدیکی مرز لبنان قرار گرفت که در واکنش به حمله اسرائیل (در قنیطره) در هفته گذشته است.


زارعی:اسرائیلی‌ها توان درگیری طولانی مدت را ندارند/ صهیونیست‌ها در رسانه وانمود می کنند که پاسخ می‌دهند

اسرائیلی‌ها توان درگیری طولانی مدت را ندارند/ صهیونیست‌ها در رسانه وانمود می کنند که پاسخ می‌دهند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  "سعد الله زارعی" کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفتگو با "شبکه یک سیما " درباره حمله موفقیت آمیز رزمندگان "حزب الله" اظهار داشت: عملیات امروز "حزب الله" غافلگیر کننده بود و اسرائیلی‌ها به طور طبیعی انتظار (تلافی) داشت ، اما نوع  و نحوه عملیات عنصر غافلگیری را برابر صهیونیست‌ها نشان داد و تلفات سنگینی را به آن ها وارد کرد.

با اقدام حزب الله، صهیونیست ها نتیجه معکوس گرفتند

وی ادامه داد: در عین حال "حزب الله" اعلام نکرده که این پاسخ کامل "قنیطره " است و اسرائیلی‌ها می‌خواستند با یک اقدام نظامی محدود دستاوردهایی برای هویت امنیتی خود بدست آورند اما با اقدام حزب الله صهیونیست ها نتیجه معکوس گرفتند.


صهیونیست ها  توان درگیری طولانی مدت را ندارند

 کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال درگیری طولانی مدت نیست ، تاکید کرد: آن ها توان درگیری طولانی مدت را ندارند و به تک و عملیات موضعی بسنده می‌‌کنند.

صهیونیست‌ها  در رسانه وانمود می کنند که پاسخ می‌دهند

وی در پایان خاطرنشان کرد: دامنه واکنش صهیونیست ها محدود بوده و آن ها در رسانه وانمود می‌کنند که پاسخ می‌دهند و تهدیداتی که مقامات صهیونیست مطرح می‌کنند در عمل پیاده نمی‌شود.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار