الحیات:

تمام سلام خواستار کمک ایران برای پایان دادن به بحران ریاست‌جمهوری لبنان شد

نخست وزیر لبنان در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از علاقه لبنان برای رابطه بهتر با ایران سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الحیات به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که "تمام سلام" نخست وزیر لبنان در دیدار با "علاء الدین بروجردی "رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران خواهان کمک ایران به حل خلأ ریاست جمهوری در لبنان شد.

الحیات به نقل از این منابع اعلام کرد که علاء الدین بروجردی در دیدار با نخست وزیر لبنان بر تمایل ایران به داشتن رابطه‌ای حسنه با لبنان تأکید کرد و تمام سلام نیز گفت: ما خواهان رابطه‌ای خوب با ایران هستیم و انتظار می رود که ایران متعلق به تمامی لبنانی ها و نه متعلق به گروهی خاص باشد.

الحیات در ادامه به نقل از این منابع اعلام کرد : پس از آنکه بروجردی بر موضع ایران مبنی بر اینکه شهدای قنیطره فصلی جدید در جنگ با رژیم صهیونیستی گشودند تأکید کرد، از تمایل به ثبات لبنان و امنیت در این کشور سخن گفت و تمام سلام نیز در پاسخ اعلام کرد که انتظار دارد ایران به ثبات در لبنان کمک کند.

 تمام سلام در دیدار با بروجردی همچنین گفت: ما دوست داریم که شما در پیشبرد امور به سمت حل خلأ سیاسی در لبنان کمک کنید.

الحیات همچنین اعلام کرد که علاء الدین بروجردی که روز گذشته سفر خود به بیروت را به پایان رسانید، وعده داد که پیام لبنان را به مقامات تهران منتقل خواهد کرد.

این منابع همچنین اعلام کردند: بروجردی در تمامی دیدارهایش که آخرین آنها با تمام سلام بود، بر تمایل به رابطه نزدیک و خوب با عربستان سعودی تأکید کرد.

این منابع به نقل از بروجردی نقل کرده اند که وی با اعلام اینکه ما تصمیماتی را که ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان اتخاذ می نماید پیگیری می نماییم، گفته: ما خواهان روابطی خوب با عربستان سعودی هستیم.

این منابع همچنین اعلام کردند که تمام سلام نیز خطاب به بروجردی گفت:" ریاض دارای نیتی خوب است، و ریاض مشتاق به ثبات در منطقه بوده و مسئولان عربستان معتقدند که سخنانی خوبی که از سوی مسئولان ایرانی گفته می شود باید همراه با عمل باشد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار