حجت الاسلام و المسلمین محمدیان:

روش حکیمانه رهبری در دعوت بدون واسطه جوانان اروپایی برگرفته از مشی پیامبران است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: روش حکیمانه رهبر انقلاب برای دعوت جوانان اروپایی و آمریکایی به مراجعه مستقیم و بی واسطه به تعالیم اسلامی برگرفته از مشی و منش پیامبران الهی است که پیشینه‌ای بلند دارد و نمونه معاصر آن نامه امام خمینی به گورباچوف است.

روش حکیمانه رهبری در دعوتد بدون واسطه جوانان اروپایی برگرفته از مشی پیامبران استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی در این برهه از زمان و با توجه به اوج گرفتن اسلام هراسی در اروپا و آمریکا گفت: دفاع از حقوق بشر و دموکراسی و آزادی خواهی در غرب مدت‌هاست نقاب از چهره اش افتاده و ماهیت واقعی آن آشکار شده است. جهان از یک سو شاهد تجاوزگری و کشتار کودکان و افراد بی گناه و تروریست پروری توسط آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر همین افراد داعیه داران حقوق بشر و صلح و دموکراسی هستند. روش حکیمانه رهبر انقلاب برای دعوت جوانان اروپایی و آمریکایی به مراجعه مستقیم و بی واسطه به تعالیم اسلامی برگرفته از مشی و منش پیامبران الهی است که پیشینه‌ای بلند دارد و نمونه معاصر آن نامه امام خمینی به گورباچوف است.

وی افزود: زمانیکه نظام سلطه با رسانه‌هایی قدرتمند که البته با حقوق استعمار شده و به غارت رفته مظلومان جهان اداره می‌شوند تصویری ترسناک و نامطلوب از اسلام ارائه می‌دهند و به خاتم پیامبران الهی، اهانت می‌کنند و از طرف دیگر حقیقت اسلام به واسطه نادانی عمیق برخی کشورهای مرتجع مسلمان تحریف می‌شود در چنین شرایطی ایشان به روش موعظه اسلامی که بر گرفته از مکتب وحی است از بین اقشار مختلف جامعه غرب بهترین مخاطبان را که به تعبیر خود ایشان آینده آمریکا و اروپا در دست آنان است انتخاب کرده و آنان را به بازگشت به فطرت انسانی و الهی فرا می‌خواند و با بیانی صمیمانه، صادقانه و بسیار عمیق اما قابل فهم برای توده های مردم از آنان می خواهد به اختیار خود به تعقل و تدبر و شناخت مؤلفه‌های نورانی اسلام بپردازند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در رابطه با نسبت و نشانه‌های این پیام برای جوانان و فعالان دانشگاهی داخل کشور افزود: رهبر معظم انقلاب در این پیام جوانان اروپا و آمریکا را به سوی بدست آوردن شناختی مستقیم و بی واسطه از دین دعوت می کنندو مکررا تأکید می نمایند که به قرآن به عنوان منبع اصلی و دست اول برای شناختن اسلام روی آورند. همچنین جوانان غربی را به مطالعه تعالیم پیامبر اسلام و آموزه های انسانی و اخلاقی پیامبر رحمت توصیه می‌فرمایند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ایشان توجه‌ها را به این موضوع مهم جلب می‌کنند که اسلام در طی قرون متمادی بزرگ ترین تمدن علمی و فکری جهان بوده و بزرگ ترین دانشمندان در قرون گذشته پرورش یافته مکتب اسلام بوده‌اند. در شرایطی که برخی دولت‌های مرتجع خواسته یا ناخواسته، اسلامی طالبانی و عقب افتاده را ترویج می‌دهند، ارائه تصویری واقعی از اسلامی که بزرگترین دانشمندان را تربیت کرده و معرفی اسلام به عنوان دین دوست دار دانش و در عین حال دانشمند پرور از جنبه‌های مبتکرانه این نامه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان تأکید کرد: آن چیزی که برای جوانان و دانشجویان و دانشگاهیان داخل اهمیت پیدا می‌کند اعتماد راسخ و اطمینان به همان هویت اسلامی است، به عبارت دیگر امروز افتخار دانشگاهیان و جوانان ما همین هویت اسلامی است، هویتی که در قرون متمادی بزرگ‌ترین دانشمندان جهان را تربیت کرده و امروز هم در همان مسیر در حال پیشروی است. امروز به برکت انقلاب اسلامی و بعد از 36 سال از پیروزی انقلاب شاهد پیشرفت چشمگیر دانشمندان مسلمان ایرانی هستیم که نتیجه بازگشت به همان هویت اسلامی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان وظیفه دیگر دانشجویان داخل کشور به این نامه را پذیرفتن نقشی فعال و پیشرو در فرآیند آگاهی بخشی به جوانان اروپایی و غربی دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار