به مناسبت دهه فجر؛

افتتاح سامانه آموزش مجازی صنایع دستی در دهه فجر

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: سامانه آموزش مجازی صنایع دستی در ایام مبارک دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، محمدحسین دهقانی اظهار کرد: در راستای برنامه‌های ترویجی صنایع‌دستی و به‌ منظور بسط و گسترش فعالیت‌های آموزشی و بهره‌مندی بیشتر جوانان و علاقه‌مندان به فراگیری رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان با همکاری و مشارکت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای هما اقدام به ایجاد سامانه آموزش غیرحضوری مجازی صنایع‌دستی کرد.

وی اذعان کرد: جوانان و علاقه‌مندانی که بنا به دلایلی امکان حضور در دوره‌های آموزش حضوری صنایع‌دستی را ندارند می‌توانند از طریق سامانه آموزش مجازی صنایع‌دستی به فراگیری آموزش رشته موردعلاقه خود بپردازند.

به گفته وی، این معاونت در نظر دارد، رشته‌های آموزش رودوزی‌های سنتی (شامل بیش از 10 رشته)، معرق چوب، قلم‌زنی، طراحی سنتی را از طریق این سامانه آموزش دهد.

وی تصریح کرد:  دوره‌های آموزش مجازی صنایع‌دستی از سال 1388 و به ابتکار معاونت صنایع‌دستی استان اصفهان برای اولین بار در کشور اجرا گردید که مورد استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه‌مندان به آموزش‌های صنایع‌دستی در داخل و در خارج از کشور واقع شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در اواسط سال 92 این سامانه به جهت ضرورت به‌روزرسانی محتویات آموزشی متوقف شد و با استفاده از تجربیات کسب‌شده در این خصوص سعی در ارتقای سطح این نوع آموزش صورت پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: ارائه و ارسال بسته‌های آموزشی شامل جزوه، فیلم، تصاویر و همچنین مواد و مصالح و تجهیزات کارگاهی ازجمله این تغییرات است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.