برای پیشگیری از آپنه‌ی خواب چهار نوع عادت را تغییر دهید

به دلیل خطراتی که آپنه‌ی خواب به همراه دارد، پیشگیری از این نوع بیماری بسیار اهمیت دارد که دستیابی به آن از طریق تغییر چهار نوع عادت نادرست به دست می‌آید.

مهران صبوری متخصص بیماری‌های تنفسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در آپنه‌ی خواب فرد مبتلا به دلیل قطع ناگهانی تنفس، از خواب بیدار می‌شود و این اتفاق ممکن است به دفعات در حین خواب بروز کند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و درمان به موقع آپنه‌ی خواب تصریح کرد: به دلیل خطراتی که آپنه‌ی خواب به همراه دارد، پیشگیری از این نوع بیماری بسیار اهمیت دارد که دستیابی به آن از طریق تغییر چهار نوع عادت نادرست به دست می‌آید.

صبوری تأکید کرد: اولین و شاید مهمترین عادت نادرستی که با ترک آن می‌توان از آپنه‌ی خواب جلوگیری کرد، پرهیز از پرخوری و اضافه وزن و چاقی است.

وی با بیان اینکه سیگار کشیدن عادت نادرست دیگری است که باید تغییر یابد یادآور شد: پرهیز از مصرف قرص‌های خواب از راه‌های پیشگیری از آپنه‌ی خواب است.

صبوری خاطرنشان کرد: البته عوامل ژنتیکی و خانوادگی نیز تأثیری بسیار مهم در بروز آپنه‌ی خواب و بروز عوارض تنفسی ناشی از آن دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار