حاشیه اولین روز جشنواره فیلم فجر؛

اولین روز جشنواره سرد آغاز شد/ صندلی های خالی در روز اول نمایش

صندلی‌های خالی در زمان نمایش فیلم‌ها یکی از حاشیه های اولین روز جشنواره فیلم فجر بود.

اولین روز جشنواره سرد آغاز شد/ صندلی های خالی در روز اول نمایشبه گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ اولین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر در حالی سپری شد که بیشتر حال و هوای سرد جشنواره به چشم خورد. آماده نبودن غرفه ها برای اجراهای رادیویی و تلویزیونی، استقبال محدود و نبود سرویس های رفت و آمد رسانه ها در ابتدای روز اول، دلایل محکمی برای سرد بودن جشنواره در نیمه‌ی ابتدایی روز اول بود.

روز اول، روز خلوتی برای خبرنگاران بود چراکه به جز تهیه گزارش نشست های خبری اتفاقی رخ نداد که نظر خبرنگاران را جلب کند و عکاسان هم سوژه عکاسی زیادی نداشتند؛ اما در نیمه دوم هنرمندانی چون محسن کیایی، پزمان بازغی، بهرنگ علوی، نوید محمدزاده، رضا یزدانی، پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، صابر ابر، ابراهیم حاتمی کیا، علی معلم و رضا میرکریمی در روز اول حضور داشتند و از میان چهره های سیاسی نیز احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر به کاخ جشنواره آمد و از اینکه اسامی کارگردانان بزرگ سینما در بخش اصلی جشنواره حضور نداشت گله مند بود.

داغ نبودن روز اول جشنواره به عوامل نمایش سانس اول نیز سرایت کرد و عوامل فیلم قول برای نشست خبری جشنواره حاضر نشدند و کارگردان کار طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها، اعلام کرد که علت این کار ناهماهنگی از سوی مسئولان جشنواره است.

«من میخواهم شاه شوم» اولین مستند نمایش داده شده در جشنواره بود که با استقبال خوبی هم مواجه شد.

اما فیلم ناهید سومین فیلم روز اول بود که کارگردان آن به دلیل گنجاندن این فیلم در نمایش روز ابتدایی گله داشت چراکه صندلی های خالی بسیاری در سالن نمایش دیده می شد و اول بودن در سلام سینما در نمایش هم برای عوامل فیلم تکرار شد.

فیلم های ارغوان، بوفالو و این سیب برای همه از دیگر فیلم های روز اول جشنواره بود و آخرین فیلم روز اول نیز حاشیه های را به همراه داشت و در زمان نمایش، فیلم مورد پسند تماشاگران قرار نگرفت و در برخی از سکانس های فیلم تماشاگران با دست زدن اعتراض خود را اعلام می‌کردند.

روز اول جشنواره در حالی به پایان رسید که تنها به احوال‌پرسی خبرنگاران و سینماگران اختصاص داشت و حاشیه هایی که گفته شد و باید دید ادامه مسیر جشنواره چطور خواهد بود.

نکته پایانی که باید ذکر شود به این اشاره دارد که در روز ابتدایی فیلم هایی که نمایش داده شد مورد پسند اهالی رسانه قرار نگرفت و دیگر اینکه آنطور که باید جنبه جشنواره‌ای نداشت چراکه هنوز اتفاقی که بتواند جریان ساز و یا برای سینما مفید باشد رخ نداد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار