رییس سازمان غذا و دارو:

60 درصد مواد اولیه داروسازی در کل دنیا وارداتی است

دکتر دیناروند گفت: برای افزایش سخت‌گیری‌ها در واردات مواد اولیه داروسازی، از این پس این منابع با تایید سازمان‌های معتبر جهانی از شرکت‌های مربوطه وارد می‌شوند.

دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه 60 درصد مواد اولیه داروسازی در کل دنیا از منابع وارداتی است، افزود: طی آخرین جلسه سازمان غذا و دارو با سندیکای صنایع داروسازی و به درخواست شرکت‌های داروسازی، برای افزایش هرچه بیشتر کیفیت مواد اولیه وارداتی در صنعت داروسازی، سازمان غذا و دارو تایید کرد که از این پس این مواد با تاییدیه سازمان‌های جهانی نظیر F.D.A و اروپا و از طریق منابعی که خود این سازمان‌ها تایید می‌کنند، وارد می‌شوند.

وی گفت: از این پس برای افزایش ضریب اطمینان در واردات مواد با کیفیت،‌ این کار توسط دو سازمان نامبرده صورت می‌گیرد.در حال حاضر نیز پس از جلسه‌ی ویژ‌ه سندیکای صنعت داروسازی با سندیکای صنعت واردات مواد اولیه در صورت توافق طرفین این اقدام اجرایی می‌شود.

90 درصد مواد اولیه با کیفیت در اروپا از هند و چین است

رییس سازمان غذا و داروی کشور همچنین در خصوص مباحث ذکر شده راجع به عدم کیفیت مواد اولیه چین و هند نیز، ضمن تکذیب چنین ادعایی، تاکید کرد: چنین چیزی صحت ندارد و در حال حاضر نیز 90 درصد مواد اولیه وارداتی کشورهای اروپایی و آمریکا در صنعت داروسازی، از هند و چین تامین می‌شود. ولی برای اینکه این مواد در ایران با کیفیت بیشتری وارد شود، شرکت‌ها و منابع معتبر در هند، چین یا جاهای دیگر توسط F.D.A تامین می‌شود که ایده بسیار خوبی است و در حال حاضر نیز 40 درصد از مواد اولیه صنعت داروسازی در خود کشورمان به صورت داخلی تولید و تامین می‌شود و 60 درصد مذکور در تمام دنیا مربوط به منابعی همانی است و فقط منحصر به ایران نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار