سایت فدراسیون جهانی فوتبال:

لحظه حذف‌ ایران از جام ملت‌های آسیا بسیار دراماتیک بود

در گزارشی که سایت فدراسیون جهانی فوتبال "فیفا" در رابطه با تحلیل بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 ، لحظه حذف تیم فوتبال ایران از این رقابت‌ها به عنوان تاثیر برانگیز‌ترین حادثه این جام توصیف شده است.

لحظه حذف‌ ایران از جام ملت‌های آسیا بسیار دراماتیک بودبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فیفا، هر چند شانزدهمین‌ دوره از بازی‌های جام ملت‌های آسیا با قهرمانی تیم فوتبال استرالیا به پایان رسید اما تحلیل‌ها و ارائه گزارش‌هایی در مورد ارزیابی‌ این مسابقات هنوز به اتمام نرسیده است سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا به مرور وقایع و چهره‌های خاص در جام شانزدهم‌ پرداخته و از شکست تیم فوتبال ایران مقابل عراق در مرحله یک چهارم پایانی با عنوان لحظه تاثیر برانگیز‌ جام یاد کرده است.

 در این گزارش‌ می‌خوانیم:

** تلخ‌ترین لحظه جام شانزدهم

 تیم فوتبال ایران به عنوان برترین‌ تیم آسیایی و همراه با مربیگری‌ کارلوس کی‌روش یکی از امید‌های اول کسب عنوان قهرمانی‌ در بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 به شمار می‌آمد اما در یک ماراتن نفس‌گیر مقابل تیم فوتبال عراق، تلخ‌ترین‌ نتیجه جام با حذف ایران در مرحله یک چهارم پایانی رقم خورد.

در ادامه گزارش‌ سایت فیفا آمده است: بازی تیم‌های فوتبال ایران و عراق را می‌توان مهیج‌ترین دیدار جام شانزدهم دانست‌ اما نتیجه آن بدون شک ناراحت کننده‌ترین لحظه در 23 روز برگزاری بازی های جام ملت‌های آسیا بوده این دیدار در تمامی دقایق با حملاتی دیدنی و جذاب همراه بود اما در نهایت ضربات پنالتی تکلیف تیم صعود کننده را مشخص کرد.

** معرفی ستاره های جوان به جهان فوتبال

 در تمامی بازی‌های انجام شده جام ملت‌های آسیا 2015 شاهد درخشش بازیکنانی جوان و با استعداد بودیم اما بدون شک عمر عبدالرحمان ستاره تیم فوتبال امارات  به دیدار رده بندی‌ و رسیدن به عنوان سومی در آسیا ایفا کرد.

** فلسطین و تجربه اولین حضور در بازی‌های جام ملت‌های آسیا

 در میان شانزدهم تیم حاضر در بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015فقط فلسطین بود که نخستین حضور خود در این مسابقات را تجربه می کرد. هر چند تیم فوتبال فلسطین نتوانست به پیروزی در سه بازی انجام داده خود دست یابد اما همه از راهیابی این تیم به بازیهای جام ملتهای آسیا خوشحال بودند.

** استقبال بی نظیر هواداران

استقبال هواداران فوتبال از بازیهای جام ملتهای آسیا 2015 بسیار چشمگیر بوده و توانست رکورد بیشترین حضور تماشاچیان در ورزشگاه را بهبود بخشد.

در 8 مسابقه بازیهای جام ملتهای آسیا 2015 تمامی بلیط‌های ورزشگاه به طور کامل فروخته شد و حتی در سه مسابقه تیم استرالیا به عنوان میزبان حضور نداشت.

** قهرمانی یک تیم غیر آسیایی در جام ملتهای آسیا

تیم فوتبال استرالیا برای نخستین مرتبه موفق شد جام قهرمانی جام ملتهای آسیا را از این قاره خارج کند. آنژه پوستکوگلو سرمربی تیم استرالیا توانست نسل جدیدی از بازیکنان را به فوتبال این کشور و جهان معرفی کند.

** رکورد‌های ثبت شده

در بازیهای جام ملت‌های آسیا 2015 چند رکورد جهانی و قاره‌ای به ثبت رسید. 24 بازی بدون کسب نتیجه تساوی یکی از مهمترین رکورد‌های ثبت شده است.

** حذف قهرمان جام خلیج فارس

تیم فوتبال قطر به عنوان قهرمان رقابتهای جام خلیج فارس نتوانست حتی به یک پیروزی هم دست یابد و با 3 شکست متوالی با جام شانزدهم خداحافظی کرد.

** پیشرفت چشمگیر تیم فوتبال کره جنوبی

هر چند تیم فوتبال کره جنوبی نتوانست آرزوی 55 ساله برای کسب مجدد قهرمانی در جام ملتهای آسیا را محقق سازد اما مربیگری اولی اشتیلیکه در این تیم مثبت ارزیابی شده و می‌توان گفت شاگردان سرمربی آلمانی بیشترین پیشرفت را در میان دیگر تیمهای حاضر در جام ملتهای آسیا داشتند.

** حذف قهرمان دوره قبل جام ملتهای آسیا

هیچ تیمی به اندازه تیم فوتبال ژاپن در استرالیا تحت فشار روانی قرار نداشت. آنها قهرمان دوره قبل جام ملتهای آسیا بودند و باید از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کردند. اما همانند تیم ایران در مرحله ی یک چهارم پایانی و در ضربات پنالتی شکست خورده و با جام وداع کردند.

** موفقیت مربیان بومی

مربیان بومی در جام ملتهای آسیا 2015 موفقیت بیشتری نسبت به مربیان خارجی داشتند. آنژه پوستکوگلو سرمربی تیم فوتبال استرالیا و مهدی علی سرمربی تیم امارات نمونه‌های خوبی برای اثبات این ادعا هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رسمی ، سایت ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار