مروری بر مهمترین اخبار "سياسي" دوشنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز دوشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: آمریکا جرات حمله به ایران دارد؟ / مسیری که پشیمانی به بار می‌آورد ، شرط رابطه با آمریکا از منظر بیان‌گذار کبیر انقلاب/ "اصل نفی سلطه" اولین اصل سیاست خارجی امام راحل ،‌ مدیریت رهبر معظم انقلاب بر منطقه اجازه دستیابی دشمنان به اهدافشان را نداد و... است

مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز دوشنبه منتشر شده است به شرح زير است:

آمریکا جرات حمله به ایران دارد؟ / مسیری که پشیمانی به بار می‌آورد

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/11/13/2935953_720.jpg

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس می‌گوید: اگر آمریکا بخواهد به فکر تجاوز به ایران باشد همه پایگاه‌ها و منافعش در منطقه و مخصوصا رژیم اشغالگر صهیونیستی محو خواهند شد.

مجلس تیراندازی به ماهيگيران ايرانی را از مبادی دیپلماتیک پیگیری می‌کند/ ترکمنستان باید پاسخگو باشد
 رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکمنستان در واکنش به اقدام مغایر با قوانین بین‌المللی ترکمنستان در تیراندازی به تعدادی از ماهیگیران ایرانی در دریای خزر گفت: از طریق مبادی دیپلماتیک پیگیر این موضوع هستیم تا دلیل تیراندازی و گروگانگیری توسط نیروهای ترکمنستان روشن شود.

شرط رابطه با آمریکا از منظر بیان‌گذار کبیر انقلاب/ "اصل نفی سلطه" اولین اصل سیاست خارجی امام راحل
 سفیر سابق ایران در چین گفت: یکی از اصول حضرت امام خمینی(ره) در سیاست خارجی این بود که جمهوری اسلامی با تمام دولت‌هایی که بخواهند از موضع برابر و محترمانه با آن روابطی داشته باشند، ارتباط خواهد داشت.

آیا افراد دو تابعیتی می‌توانند در پست‌های کلیدی کشور حضور داشته باشند؟

یک حقوقدان گفت: براساس دو ماده قانونی 982 و 989، قرار دادن افراد با تابعیت‌های دوگانه در پست‌های کلیدی غیر مجاز است چرا که در صورت بروز تخلف و خروج چنین افرادی از کشور، لطمات جبران ناپذیری به نظام وارد می‌شود.

کلید «بانک ملی» چگونه به فردی با تابعیت دوگانه سپرده شد؟
 850 روز از فرار محمودرضا خاوری به کانادا می‌گذرد؛ مدیرعامل سابق بانک ملی در جریان افشای فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی به کانادا فرار کرد و جالب این که مسئولین دولت دهم با وجود دوتابعیتی بودن، وی را به این سمت منصوب کرده بودند.

آمریکا جرات حمله به ایران دارد؟ / مسیری که پشیمانی به بار می‌آورد

 رئیس کمیته امنیت ملی مجلس می‌گوید: اگر آمریکا بخواهد به فکر تجاوز به ایران باشد همه پایگاه‌ها و منافعش در منطقه و مخصوصا رژیم اشغالگر صهیونیستی محو خواهند شد.

آفت بزرگی که در کمین آقازاده‌هاست/در کنار استقلال ‌فکری ولایت پذیر هم باشید
 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی چهره‌ها در مجلس سعی دارند خود را بین جناح‌های مختلف در گردش نشان دهند تا القا کنند که مستقل عمل می‌کنند، گفت: به نظر بنده اینکه یک فرد قائل به یک دیدگاه ثابت نباشد، بیش از آنکه بیانگر استقلال وی باشد،‌ نشانه عدم ثبات است.

مدیریت رهبر معظم انقلاب بر منطقه اجازه دستیابی دشمنان به اهدافشان را نداد
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت رهبر معظم انقلاب در اوضاع منطقه و مقاومت مردم و نظام سوریه به دشمنان اسلام اجازه نداد که اهداف خود دست پیدا کنند.

اجازه آتش‌افروزی مجدد به فتنه‌گران را نخواهیم داد/ هیچ امیدی نمی‌توان به عهد و پیمان آمریکایی‌ها داشت
در بیانیه پایانی نشست دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب مؤتلفه اسلامی در مشهد مقدس، تأکید شد: ما به فضل الهی اجازه آتش‌افروزی مجدد به فتنه‌گران را نخواهیم داد. امیدواریم نهادهای نظارتی با مراقبت دقیق جلوی نفوذی‌های دشمن در نهادهای انتخابی و اجرایی را بگیرند.

سد "مروک" لرستان افتتاح شد

معاون اول رییس جمهور در سفر به استان لرستان، سد مروک واقع در شهرستان دورود را مورد بهره‌برداری قرار داد.

جمهوری اسلامی مرزهای دفاع خود را کیلومتر‌ها دور‌تر از مرزهای جغرافیایی‌اش قرار داده است
 در بیانیه جامعه مهندسین آمده است: ملت بصیر ایران، راه دفاع را بخوبی می‌شناسد و مرزهای دفاع این کشور را کیلومتر‌ها فرا‌تر از مرزهای جغرافیایی ایران قرارداده است و دراجرای این راهبرد هوشمندانه از ملت‌های مظلوم منطقه نیز حمایت می‌کند.
برچسب ها: مجلس ، پارلمان ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار