انصراف "مشروط" میرکاظمی از طرح سوال خود از وزیر اقتصاد؛

اقدام وزارت اقتصاد در برداشت از صندوق توسعه ملی موجب افزایش نقدینگی شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اقدام وزارت اقتصاد در برداشت از صندوق توسعه ملی موجب افزایش نقدینگی شده است گفت:‌ قطعا با اینگونه اعتبارات نمی‌شود کشور را اداره کرد زیرا این منابع تنها پایه پولی را بالا می‌برند و موجب افزایش نقدینگی می‌شود.

سوال از کدخدای دولت در صورت تایید برداشت از صندوق توسعه ملیبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سوال مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران از وزیراقتصاد مطرح شد.
 
خلاصه سوال میرکاظمی از وزیر اقتصاد این بود که چرا دولت در روزهای پایانی سال 92 مبلغ 4.1 میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی بدون مجوز برداشت و معادل 2.3 میلیارد دلار از 6 هزار و 500 میلیارد تومان آن را در همان تاریخ با افزایش پایه پولی به ریال تبدیل و به حساب خزانه واریز کرده است که افزایش نقدینگی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان به همراه دارد.  
 
پس از طرح سوال مسعود میرکاظمی از وزیر اقتصاد و علی‌طیب‌نیا نیز توضیحاتی را ارائه داد.  
 
سرانجام علی لاریجانی از مسعود میرکاظمی درخواست کرد که آیا از توضیحات وزیر اقتصاد قانع شده یا می‌خواهد سوال خود را به رای نمایندگان بگذارد.
 
البته لاریجانی تصریح کرد: اظهارات میرکاظمی راجع به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی درست است، بعضی‌ وقت‌ها وزرا باید پاسخگو باشد و آنجا تصمیماتی می گیرند که مورد ایراد مجلس است.
 
لاریجانی گفت: مگر این که تصمیمی که اخیرا گرفته شد مصوبات ستاد تدابیر ویژه از نظرقانونی بودن کنترل شود.  
 
رئیس مجلس از میرکاظمی درخواست کرد اجازه دهد از این بحث عبور کنیم اما میرکاظمی در پاسخ گفت: تخلف صورت گرفته است با توضیحاتی که دادم برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی انجام گرفته است چرا دولت در تریبون اعلام می‌کند ما برنداشته‌ایم.
 
لاریجانی خطاب به میرکاظمی گفت: گزارش مذکور در صحن علنی قرائت شده اگر اجازه می‌دهید عبور کنیم.
 
میرکاظمی تصریح کرد: اگر آقایان بپذیرند که تخلف صورت گرفته من می‌پذیرم در غیر این صورت نمایندگان نظر بدهند.
 
وی تصریح کرد: رسما اعلام می‌کنم اگر بپذیرند اشتباه بوده است من می‌پذیرم این که بگویند سند اشتباهی بوده این یک بحث انحرافی است چرا که سند اشتباهی نبوده است.
 
لاریجانی خطاب به میرکاظمی گفت: گزارش مذکور در صحن قرائت شده پذیرفته‌ام اشتباهاتی رخ داده و امضا کرده‌اند.
 
میرکاظمی تصریح کرد: البته آقای طیب‌نیا مقصر نیست و نباید دفاع می‌کرد، اگر مجددا در روزنامه‌های زنجیره‌ای افراد دولت مصاحبه کنند که کار ما درست است ما از کدخدای دولت سوال خواهیم کرد.
 
بدین ترتیب مجلس از به رای گذاشتن سوال میرکاظمی از وزیر اقتصاد و امور دارایی عبور کرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، اقتصاد ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار