محمدنژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

کاهش قیمت نفت یک پروژه آمریکایی_عربی است/ دولتمردان آمریکا نگران جنگ قدرت در عربستان هستند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مک‌کین و هیأت همراهش در سفر به عربستان جزو مجموعه‌های افراطی در کنگره آمریکا هستند که نقش مهمی در تحریم‌های شدید علیه ایران داشته‌اند.

/////////////
"عباس محمدنژاد" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با سفر جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه و  عضو کنگره آمریکا به عربستان که نقش بسزایی در تصویب تحریم‌های ضدایرانی در کنگره دارد، اظهار داشت: مک‌کین و هیأت همراهش در عربستان جزو مجموعه‌های افراطی در کنگره آمریکا هستند که نقش مهمی در تحریم‌های شدید علیه ایران داشته‌اند.

وی افزود: مک‌کین و هیات همراهش با لابی صهیونیستی و لابی کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی رابطه نزدیکی دارند.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد:‌ مجموعه وابسته به نومحافظه‌کاران آمریکا که مک‌کین هم جز این مجموعه است، ارتباط نزدیکی با لابی عربستان و رژیم صهیونیستی به عنوان لابی قدرت در کنگره  دارد.
 
وی بیان کرد: یکی از عوامل کاهش قیمت نفت ارتباط لابی‌های قدرتمند در کنگره مانند مک‌کین با عربستان است و موجب شده تا در یک پروژه آمریکایی_عربی قیمت نفت کاهش پیدا کند.
 
محمدنژاد تصریح کرد: کاهش قیمت نفت به اقتصاد ایران و تمام کشورهای عضو اوپک لطمه وارد خواهد کرد، رویکرد عربستان به بازار سیاسی بوده و مسائل سیاسی بر بازار جهانی نفت غلبه پیدا کرده است. آمریکا از طریق عربستان سعی می‌کند تا فشار را بر ایران بیشتر کند و سفر اخیر مک‌کین به عربستان در راستای سیاست‌های نفتی است که در چند ماه اخیر اعمال شده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: مک‌کین در سیاست‌گذاری دولت آمریکا نقشی ندارد و سفر وی تنها در راستای سیاست کاهش قیمت نفت برای فشار بر ایران است چرا که رویکرد سیاست خارجی دولت دموکرات اوباما با رویکرد جمهوری‌خواهان کنگره متفاوت است.
  
محمدنژاد در پایان خاطرنشان کرد: در بُعد سیاسی شاهزاده‌های عربستان وارد جنگ قدرت خواهند شد و می‌خواهند یک چیدمان سیاسی جدید ایجاد کنند و سفر مک‌کین می‌تواند در راستای هماهنگی برای ارتباط آینده عربستان و آمریکا باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار