کارشناس هواشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ناپایداری جوی از امروز در جنوب شرق کشور/ کاهش دما و بارش باران در تهران

نقشینه گفت: از امروز تا پایان هفته جاری در جنوب شرق کشور افزایش ابر و در ساعات بعداز ظهر وزش باد، رگبار باران، گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود، این وضعیت روز پنج شنبه در منطقه ذکر شده تشدید شده و به شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "چهارشنبه 15 بهمن ماه 93" بعدازظهر، ابتدا براي برخی از مناطق شمال غرب و غرب کشور و بتدریج از اوایل شب، سواحل غربی دریاي خزر و دامنه هاي غربی البرز افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود واین شرایط در روز پنج شنبه علاوه بر سواحل دریاي خزر و ارتفاعات البرز، در شمال شرق نیز رخ خواهد داد و انتظار می رود که این وضعیت در اوایل روز جمعه در برخی مناطق شرق کشور نیز رخ دهد.

وی افزود فردا بعدازظهر، براي برخی از مناطق جنوب و جنوب شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد و پیش بینی می شود که در روز جمعه، بر شدت این بارش ها افزوده شده و نیز در برخی از این نقاط با رعد و برق همراه است.

ایشان تصریح کرد: از امشب و طی روز پنجشنبه در سواحل دریاي خزر و در روز جمعه در شمال شرق کشور، دماي هوا بطور محسوسی کاهش خواهد یافت و طی امروز، غرب خلیج فارس و در روزهاي پنج شنبه و جمعه، دریاي خزر مواج پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروزبارش متناوب باران و برف و وزش باد دراستان های آذر بایجان شرقی، آذربایجان غربی ، اردبیل و بارش پراکنده در استان های کردستان، کرمانشاه، زنجان پیش بینی می شود با توجه به پیش بینی بارش  برف در مسیرهای کوهستانی مناطق یاد شده، توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده ها بکار گرفته شود.

وی گفت: از امروز تا پایان هفته جاری در جنوب شرق کشور افزایش ابر و در ساعات بعداز ظهر وزش باد، رگبار باران، گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود، این وضعیت روز پنج شنبه در منطقه ذکر شده تشدید شده و به شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد و فردا، ابری در ارتفاعات بارش باران یا برف دربعدازظهر کاهش ابر و روز جمعه، صاف پیش بینی می شود همچنین فردا در ارتفاعات تهران بارش باران و برف دور از انتظار نیست و دمای تهران نیز کاهش خواهد یافت.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

14

2

فارس

19

1

آذربایجان غربی

15

2-

قزوین

16

1

اردبیل

15

2-

قم

20

3

اصفهان

18

1

کردستان

16

6

البرز

18

5

کرمان

22

1

ایلام

19

3

کرمانشاه

19

3

بوشهر

22

14

کهکیلویه و بویراحمد

19

3

تهران

15

6

گلستان

22

5

چهارمحال و بختیاری

17

4-

گیلان

25

7

خراسان جنوبی

19

3

لرستان

18

5

خراسان رضوی

20

6

مازندران

22

8

خراسان شمالی

17

1-

مرکزی

15

3

خوزستان

27

13

هرمزگان

28

18

زنجان

14

1

همدان

14

1

سمنان

16

6

یزد

23

6

سیستان و بلوچستان

22

9

 

 

 

           
انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، تهران ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار