مدیرکل زندانهای چهارمحال و بختیاری؛

بررسی پرونده آتش سوزی زندان شهرکرد

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به دستور رییس کل دادگستری استان، کمیته ای از قضات مجرب برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شده گفت: پرونده آتش سوزی زندان شهرکرد در دست بررسی و اقدام است.

پرونده آتش سوزی زندان شهرکرد در دست بررسی استبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی نظری مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص حادثه آتش سوزی در زندان شهرکرد، گفت: به دستور رییس کل دادگستری استان، کمیته ای از قضات مجرب برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شده و پرونده در دادسرای استان در حال رسیدگی است.

وی در ادامه افزود: با توجه به فعال بودن دوربین های مداربسته در فضای حادثه، تمام زوایای این پرونده، مشهود و قابل رسیدگی است.

نظری تصریح کرد: بازرسی کل کشور نیز این موضوع را بطور دقیق مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به رییس قوه قضاییه و رییس دادگستری استان اعلام کرده است.

رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری نیز دلیل تاخیر در رسیدگی به این پرونده را شکایت بعضی افراد دخیل در پرونده از یک مقام قضایی عنوان کرد.

ˈسیدعبدالله موسویˈ افزود: چون از نظر قانونی، رسیدگی به شکایت علیه مقام قضایی باید در دادگستری تهران انجام می گرفت، این پرونده با حکم عدم صلاحیت رسیدگی، به تهران ارجاع شد.

وی گفت: با این حال، مرجع صالح در تهران بعد از بررسی موضوع، رای به صلاحیت دادگستری استان برای رسیدگی داد و این پرونده مجددا به دادسرای استان اعاده شد.

گفتنی است آتش سوزی در یکی از بندهای زندان شهرکرد در 13 مرداد سال جاری تعدای از زندانیان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.