"نعمتی‌جمع":

عملیات طریق‌القدس شاهکار عملیات مهندسی رزمی جهاد سازندگی بود

برادر شهیدان مصطفی و مرتضی نعمتی‌جمع گفت: نهاد جهاد سازندگی از دل انقلاب بیرون آمد و در زمانی که محرومیت در روستاها و بخش‌ها دیده می‌شد، جهاد سازندگی برای رفع محرومیت به صورت خودجوش نقش‌آفرینی کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مجتبی نعمتی‌جمع برادر شهیدان مصطفی و مرتضی نعمتی‌جمع در دیدار جمعی از جهادگران گروه‌های جهادی که در منزل این شهیدان بزرگوار انجام شد، اظهار داشت: نهاد جهاد سازندگی از دل انقلاب بیرون آمد و در زمانی که محرومیت در روستاها و بخش‌ها دیده می‌شد جهاد سازندگی برای رفع محرومیت و به صورت خودجوش نقش‌آفرینی کرد.
 
وی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 و اقدامات انجام شده توسط جهاد سازندگی تأکید کرد: شهید نعمتی‌جمع شروع به فعالیت‌های فرهنگی در واحد جهاد سازندگی استان تهران کرد و بعد از گذشت یک سال اولین شناسنامه روستایی جهاد تهیه شد و در بخش محرومیت‌زدایی اقدامات مؤثری صورت گرفت.
 
برادر شهیدان نعمتی‌جمع با اشاره به اقدامات جهاد سازندگی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس تأکید کرد: طراحی جاده وحدت، نقش‌آفرینی در شکست حصر آبادان، عملیات طریق‌القدس به عنوان شاهکار عملیات مهندسی رزمی جهاد سازندگی، عملیات فتح‌المبین که در 2 فروردین 61 صورت گرفت از جمله اقدامات مهم جهاد سازندگی بود.
 
نعمتی‌جمع با اشاره به اقدامات برادران شهید نعمتی‌جمع در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: در چهارم فروردین 61 در عملیات فتح‌المبین دو شهید بزرگوار با اصابت گلوله آر.پی.جی به شهادت رسیدند در حالی که در حین عملیات و تهیه گزارش و مستندسازی بودند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهید سیاد به دلیل قرابت با جهاد سازندگی و سپاه خاطرات زیادی در این بخش دارند و باید راه انقلاب را به عنوان یک انقلاب فرهنگی ادامه دهیم که اگر غافل بمانیم خیلی از مسائل را از دست خواهیم داد.


شهیدان نعمتی‌جمع اولین کسانی بودند که به جهاد سازندگی پیوستند

همچنین بانو "فاطمه سپنج" مادر شهیدان نعمتی‌جمع در دیدار جهادگران گروه‌های جهادی که در منزل این شهیدان بزرگوار انجام شد، اظهار داشت: شهیدان نعمتی‌جمع اولین کسانی بودند که بعد از اعلام امام خمینی به جهاد سازندگی پیوستند و برادران نعمتی‌جمع در قبل و بعد از انقلاب نقش‌آفرینی کردند.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و دین‌داری شهیدان نعمتی‌جمع خاطر نشان کرد: شهیدان نعمتی‌جمع خوش برخورد و خوش صحبت بودند و با خواسته خود در جبهه‌ها حضور پیدا کردند، دوری فرزند برای پدر و مادر سخت است، اما آن‌ها چون به سعادت معنوی رسیدند برای ما باعث آرامش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار