گزارش/ دست‌چینی از خبرهای دفاعی- امنیتی هفته؛

از گزارش بازدید یگان‌های دفاعی در منطقه جنوب شرق کشور از سوی سرلشکر صفوی تا نتیجه حمایت غرب از اقدامات تروریستی

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌، مهم‌ترین اخبار به بازخورد برخی اظهار نظرها درباره سپاه و بسیج و اقدامات تروریستی در فرانسه معطوف بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

یزید قرن 21 اقدامات خونبار و تأسف‌باری را انجام داده و با سرپنجه‌های خون‌آلودش پهلوی ملت‌های منطقه را دریده که خود جای بسی تأمل و درنگ برای خاندان آل‌سعودی دارد که خود را معتدل می‌دانند.


جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رشادت رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ دژ شکست ناپذیری را که آمریکایی‌ها با همکاری دولت‌های غربی در عراق ساخته بودند، فرو ریخت و دوست و دشمن را در حیرت فرو برد.


جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: دشمنان تلاش دارند با درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای در کشورهای مسلمان، مردم را بکشند و ایده آنان این است که از هر گروهی کشته شود.


معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تأثیرات رزمایش‌های نیروهای مسلح در عرصه‌ آمادگی‌های دفاعی کشور گفت: پهنه‌ دفاعی ایران مستحکم‌تر می‌شود.


بهتر است به جای عناد و زیرسؤال بردن کلیت سپاه پاسداران، نکات خود را دور از فضای غرض و مرض مطرح کنیم و یادمان نرود که این نهاد انقلابی و ارزشمند چه نقشی در امنیت ملی ایران دارد.


همایش بسیج و رسانه یادبود شهدای رسانه روز سه شنبه ۲۳ دی‌ماه با سخنرانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.


رئیس مرکز مطالعات راهبردی نهاجا گفت: صهیونیست‌ها مدعی‌اند که گنبد آهنین ساخته‌اند و می‌بینیم پهپاد حزب‌الله توان هوایی و ادعای نفوذناپذیری آسمان مناطق اشغالی صهیونیست‌ها را مخدوش کرد.


رئیس‌ سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: ‌دشمن با ظرافت خاصی و با طرح برخی‌ شبهات، بنیان دینی خانواده‌ها را ‌نشانه ‌گرفته، بنا‌براین ‌پاسخگویی به شبهات باید به طور ویژه در دستور کار باشد.


معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بسیج سازندگی در حقیقت آرمان انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.


2 جلد کتاب با موضوع روحانیت به قلم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منتشر شد.


معاون ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از برخی رخدادها در عرصه فرهنگ و هنر کشور گفت: هنرمند ضد ملت جایی در میان مردم ندارد.


رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس گفت: ‌شهید طهرانی‌مقدم ‌که در عملیات خیبر ۲۳ سال بیشتر نداشت در جلسه‌ای به شهید همت گفت‌ که موشک‌های دوربرد خواهد ساخت.


نمی‌توان عقبه یک نیروی نظامی قدرتمند را با سخنان بی‌اساس محدود کرد، اگر سپاه آمادگی خود (نیروی انسانی، تجهیزاتی، اطلاعاتی و معنوی) را حفظ نمی‌کرد، مورد هجوم نظامی مستکبرین جهانی قرار می‌گرفتیم.


مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس گفت: اروپایی‌ها در جنگ غزه معتقد بودند که غزه باید کوبیده شود تا خلع سلاح شود و آن‌ها تروریست‌ها را جهت حضور در سوریه تشویق کردند.


فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش گسترده محمد رسول الله(ص) تجربه یک جنگ واقعی بود، گفت: هدف اصلی ما در این رزمایش ارزیابی قدرت عکس‌العمل در مقابل حوادث و شدت برخورد با دشمن بود.


مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: کشورهای اروپایی امروزه با واقعیت تلخی مواجه هستند زیرا با حمایت‌های سیاسی و اقتصادی که از تروریست‌ها داشته‌اند نتیجه اعمال خود در قبال تروریست‌ها را می‌بینند.


مشاور بین‌الملل رئیس مجلس گفت: آمریکا توان اقدام نظامی علیه کشورمان و پیش‌بینی عکس‌العمل ایران را ندارد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروزه ابرقدرت‌ها اتاق‌های جنگ خود را به پشت استودیوها و فضای مجازی و رسانه‌ای منتقل کرده‌اند.


رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: غرب و دشمنان ما دنبال جنگ سخت‌افزاری نیستند و تنها به دنبال جنگ نرم هستند، از همین رو تحریم‌ها را با ابزار رسانه طوری جلوه می‌دهند که به ما ضربه بزنند.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید برای مقابله با هجمه‌ها سواد رسانه‌ای داشته باشیم که مهم‌ترین وظیفه بسیج رسانه، آموزش این مهم در جامعه است.


در آستانه سالگرد عملیات کربلای 5 و گرامیداشت سالروز شهادت "غلامرضا رهبر" و شهید شاخص سال (احمد رستگار) در روز بسیج و رسانه، از خانواده شهدای رسانه تجلیل و تقدیر به عمل آمد.


سردار جلالی با برشمردن شاخه‌های تخصصی پدافند غیر عامل گفت: در پدافند غیر عامل می‌بایست رویکرد بومی متناسب با شرایط اتخاذ شود.


در این عملیات 40 کیلومتر مربع از خاک کشورمان و ارتفاعات مهمی در شمال شرق "نفت‌شهر" و پل‌های ارتباطی منطقه رودخانه "کنگاگوش" آزاد و غنائمی از جمله ده‌ها دستگاه تانک و نفربر و سلاح‌های سبک و سنگین از دشمن گرفته شد.


شهید مهدی نوروزی با ضحاکیان و یزیدیان می‌جنگید که اگر بتوانند تراوشات ذهن بیمار خود را عملی کنند، هیچ دین و آیینی از جنایت آن‌ها در امان نیست.


جانشین وزیر دفاع گفت: سازمان صنایع دفاع به ویژه صنایع جنگ‌افزارسازی در ‌زنجیره رزم زمینی کشور مأموریت مهمی را برعهده دارد، ‌بنابراین دستاوردها، تجهیزات و سلاح‌های تولیدی در این حوزه باید بالاترین کیفیت و کاربرد را برای نیروهای مسلح به همراه داشته باشد.


جانشین فرمانده کل سپاه گفت: راهبرد قدرت‌های بزرگ تحت تأثیر حوادث قرار دارد و گاهی یک اتفاق کوچک، جنگ‌های بزرگ را رقم می‌زند.


رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رییس‌جمهور فرانسه بداند ننگ با رنگ پاک نمی‌شود، اگر تا دیروز در ماهیت حادثه کشتار فرانسه تردیدی وجود داشت، حملات بسیار گسترده به مسلمانان مظلوم فرانسوی و به آتش کشیدن مساجد آنان از ماهیت این حوادث پرده برداشت.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبياء(ص) گفت: حیات قرارگاه سازندگی به کار جهادی است و اجرای موفقیت‌آمیز فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نمونه بارز مدیریت جهادی بود که به نام ملت ایران در تاریخ ثبت خواهد شد.


جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نخبگان به صورت متداول دوره خدمت را نمی‌گذارنند و آن‌ها به صورت پروژه تحقیقاتی دوره خدمت را طی می‌کنند و پس از پذیرفته شدن طرح‌های آن‌ها از سوی کمیته داوران بین دو تا نوزده ماه کسر خدمت به آن‌ها اعطا می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گزارش بازدید از یگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در منطقه جنوب شرق کشور را منتشر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار