گزارش/ دست‌چینی از خبرهای دفاعی- امنیتی هفته؛

از پرتاب موفق ماهواره ملی "فجر" به فضا تا نجات ۲ فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط ناوگروه سی‌و‌سوم نداجا

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌، مهم‌ترین اخبار به پرتاب موفق ماهواره ملی "فجر" به فضا مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پاسخ جمهوری اسلامی و حزب الله یکی است و ما با حزب الله یکی هستیم و هر جا خون شهدایمان در جبهه ریخته شود پاسخ مان یکی است.

گزارش هفته


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه ما می دانیم عملیات های ویژه مقابله به مثل نیازمند برنامه ریزی فوق العاده و زمان است که ما در این مورد توانمندی بالای حزب الله را در این پاسخگویی دیدیم.

نیروهای ساواکی در برخورد با معترضان رژیم فاسد پهلوی نهایت قساوت و بی‌رحمی را به کار می‌بستند. آن‌ها حتی به زنان دستگیر شده نیز رحم نمی‌کردند و شیوه‌های نوین شکنجه و خشونت را علیه این آزادی‌خواهان و مبارزان راه حق اعمال می‌کردند.

گزارش هفته


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با مشکوک دانستن حمله به مقرهای ارتش مصر در سینا گفت: مهاجمان صحرای سینا هرکس که هستند دانسته یا ندانسته به اسرائیل اشغالگر کمک می‌کنند.

گزارش هفته


با هدف ارزیابی و بررسی آخرین وضعیت آمادگی های رزمی و دفاعی در منطقه پنجم دریایی امام محمدباقر (ع)، سردار "عظمایی" فرمانده منطقه از ناوتیپ رزمی ۵۱۲ ذوالفقار بازدید کرد.

گزارش هفته

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: با مذاکره حرفی نداریم اما می‌دانیم طبق گفته قرآن دشمن تا اسلام را از بین نبرد از اقدامات خود دست نخواهد کشید به همین علت باید به استراتژی رهبری توجه داشته باشیم و به آن عمل کنیم.

گزارش هفته


سرلشکر صالحی آمادگی بخش‌های مختلف و وضعیت نیروی هوایی ارتش را نویدبخش موفقیت های بیش از پیش این نیرو در سطوح مختلف دانست.

گزارش هفته


رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: نامه رهبر انقلاب اسلامی مسیر راه را بر جوانان غربی روشن کرده و قطعا پیام این نامه تاثیر بسیاری بر بینش و تفکر آنها برجای خواهد گذاشت.

گزارش هفته

فرمانده نیروی دریایی ارتش ‌با بیان اینکه امروز به همت متخصصان صنایع دریایی در ساخت تجهیزات اقدامات بسیار ارزنده‌ای صورت گرفته و به‌روز‌ترین تجهیزات ‌در اختیار نیروی دریایی قرار دارد، گفت: ‌ تجهیزات دریایی ایران در ‌شمال اقیانوس هند و خلیج عدن با کشورهای ‌مقتدر دریایی برابری می‌کند.

گزارش هفته


جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان مصادیقی از برخوردهای تحقیرآمیز بیگانگان و مستشاران خارجی با ملت و دولتمردان ایران در رژیم ستمشاهی پهلوی گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیگانگان از دولت ایران هزینه‌های زیادی در قالب حق توحش می‌گرفتند و ملت ایران را به عنوان بشر قبول نداشتند.

گزارش هفته


فرمانده دانشگاه افسری و ستاد آجا (دافوس) گفت: من مطمئنم اگر کسانی که اکنون در این زمینه هستند در آن دوران بودند، امیر ظهیرنژاد را به واسطه شایستگی‌ها و رشادت‌هایش شهید خطاب می‌کردند زیرا برچسب و شناسنامه شهید برای خدمت‌گزاران این عرصه نیز محسوب می‌شود.

گزارش هفته


بار دیگر حزب‌الله با حمله به کاروان ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع "شبعا"، نوستالژی جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 را زنده کرد.

گزارش هفته


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فراهم شدن زمینه ورود کشورمان به بازار جهانی خدمات فضایی را از جمله دستاوردهای پرتاب ماهواره ملی فجر توسط ماهواره‌بر سفیر فجر ذکر کرد.

گزارش هفته


تجهیزات نظامی خریداری شده توسط شاه مخلوع پهلوی اعم از تانک‌های" M48 کلاس پاتون" ایالات متحده آمریکا، تانک‌های "کلاس T فدراسیون روسیه"، جنگنده‌های "تامکت"،" F4" و "F5" و جنگنده‌های "نورتروپ" ، "موشک‌های ضدتانک"، "ناوچه" و "ناوشکن" و... بود.

گزارش هفته


رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش گفت: اگر قدرت‌های بزرگ مذاکرات هسته‌ای را ادامه می‌دهند، می‌دانند که اگر قدرت و توانایی رویایی با نظام را داشتند، برخورد نظامی می‌کردند و برخورد سخت را پرهزینه ارزیابی می‌کنند.

گزارش هفته


وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر ملت و ولایت‌فقیه توانسته در مقابل استکبار بایستد و از حق خود دفاع کند، از همین رو ایران مستقل‌ترین نظام سیاسی در جهان را دارد.

گزارش هفته


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نامه امام خامنه‌ای پیامدهایی بسیار گسترده‌تر از نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف به دنبال خواهد داشت و همان‌گونه که آن نامه آغازی بر زوال کامل استکبار کمونیستی بود، این نامه نیز مطلع فروپاشی نظام لیبرال ـ دموکراسی غربی است.

گزارش هفته


ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش در نخستین روزهای حضور خود در آب‌های آزاد و خلیج عدن توانست دو فروند نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد.

گزارش هفته


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای پرتاب موفق ماهواره ملی «فجر» را به دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع تبریک گفته و حمایت قاطع خود را از پیشبرد فناوری فضایی و صنایع بر‌تر دفاعی توسط نیروهای مسلح و دولت اعلام کردند.

گزارش هفته

ماهواره فجر از طریق پایگاه‌های اینترنتی مرجع تعیین مدار(بین المللی) در صدر پربیننده‌ترین مدارها قرار گرفت.

گزارش هفته


وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) تسلط کاملی بر تحرکات گروه های الحادی و تکفیری داشته و اگر حرکتی از آنان سر بزند، آنرا در نطفه خفه می کنند.

گزارش هفته


دریای کاسپین بزرگ‌ترین دریاچه زمین بوده و در طول دوران مختلف بر اساس کثرت قوم‌ها و طوایف، نام‌های مختلفی به خود گرفته است.

گزارش هفته


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران برای مقابله با آمریکا ۲۵۰ هزار نفر از بهترین فرزندان خود را از دست داده است و برخی افراد باید بدانند با لبخند زدن و قدم زدن با این جماعت مشکلات کشور حل نمی‌شود.

گزارش هفته


شرایط کنونی غرب آسیا بیش از هر زمان دیگری امکان بروز جنگی دیگر بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را فراهم کرده، اما چنین جنگی به زیان این رژیم خواهد بود.

گزارش هفته


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با پاسداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ گسترش حوزه مقاومت و عرصه‌های تقابل با نظام سلطه با تمرکز بر مقابله با رژیم صهیونیستی و ستیز با آمریکای مستکبر را عمق استراتژیک نظام و مظهر نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی در جغرافیای سلطه‌گری دانست.

گزارش هفته


سردار جزایری:اجازه فضولی آمریکا در امور دفاعی ایران را نمی‌دهیم/ برخی درک نمی‌کنند که آمریکا دیگر ابرقدرت نیست
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هرگاه لازم باشد از توان دفاعی خود در برابر زورگویان استفاده خواهیم کرد؛ آمریکا اگر پا را از حد بگذراند باید نگران موشک‌های ایرانی باشد.

گزارش هفته


فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار با وابسته نظامی پاکستان ضمن تبادل نظر در مسائل امنیتی و سیاسی منطقه، گفت: ارتش جمهموری اسلامی ایران یک ارتش آماده، پویا و عملیاتی است.

گزارش هفته


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار