گزارش/ دفاعی- امنیتی در هفته‌ای که گذشت

از قابلیت‌ "شلیک کن فراموش کن" موشک میثاق تا خودکشی و فرار سربازان غربی

به مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌ گذشته می‌پردازیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگرچه دشمنان فرامنطقه‌ای پس از شکست در عراق و افغانستان و غزه می‌دانند جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر از گذشته شده است و آنها ضعیف‌تر شده‌اند.

حضور هوشمندانه و توام با بصیرت و صلابت نیروی انتظامی و بکارگیری عزم و مدیریت جهادی برای رویارویی با آن از جمله در عرصه‌های پیگیری و اجرای قانونمند طرح‌های امنیت اجتماعی و سالم‌سازی محیط و حجاب و عفاف، جهاد مقدسی را رقم زده است که فرجام آن بی‌تردید با سربلندی این نیرو و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های فعال و مسئول در حوزه مقابله با جنگ نرم همراه خواهد بود.

قائم مقام سازمان فضایی کشور با بیان اینکه ثبت مقدماتی نقاط مداری ایران با همکاری اتحادیه بین المللی ارتباطات و مخابرات در حال انجام است، گفت: امیدواریم این نقاط مداری را به ثبت برسانیم.

پتانسیل ساخت ناو هواپیمابر یک توان بومی است و یقیناً نیروهای مسلح توانمند ایران اعم از سپاه و ارتش که در حیطه حفاظتی خود (خلیج فارس و دریای عمان) فعالیت می‌کنند، می‌توانند نیاز‌ها و تجهیزات دریایی خود از جمله ناو هواپیمابر را بسازند و وارد چرخه دفاعی کشور کنند.

شب گذشته یک کارگاه تولید مواد ناریه سازمان صنایع دفاع در شرق تهران دچار حریق شد.

بدون شک هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی برای تجلیل از جان بر کفانی است که با کار و تلاش بی‌وقفه خود به ویژه در عرصه جنگ نرم در تحقق منویات مقام معظم رهبری، فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای(مدظله العالی) گام‌های مفید و مؤثری را برداشته‌اند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در بیانیه‌ای به مناسبت وقوع حماسه ۱۶ مهرماه ۶۶ تأکید کرد: امروز رهروان شهید مهدوی قدرتی را شکل و سازمان داده‌اند که می‌تواند هر متجاوز زیاده‌خواه و هر دشمن سلطه‌گری را سرجایش بنشاند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مبارزاتی که استکبار در مقابل داعش انجام داده صرفاً یک بازی سیاسی است و به نوعی ورود استکبار جهانی به منطقه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تجلیل از سربازان، تجلیل از فرهنگ سربازی است که این عزیزان در دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در مراسم افتتاح درمانگاه 9 دی مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی گفت: وظیفه اصلی نیروهای مسلح در زمان صلح، علاوه بر حراست از مرزها و کیان کشور، خدمت به مردم ایران اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دوره‌ای که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هر چه دوست داشتند انجام می‌دادند، گذشته است.

اولین دوره عالی رسته‌ای در تخصص سامانه‌های "اورلیکن" و "اسکای‌گارد" با حضور فرمانده مرکز آموزش‌های تخصصی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء‌‌(ص) و جمعی از فرماندهان، مسئولان و دانش‌پژوهان آغاز شد.

مرجع تقلید شیعه گفت: مهم‌ترین ابزاری که دشمن را به ترس واداشته، شهادت‌طلبی سربازان ایران اسلامی است که دشمنان این ابزار را ندارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حدود یک سوم مرزهای کشور ما دریایی بوده که مهم‌ترین آن سواحل مکران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اعزام گروه‌های جهادی راهیان نور برای آن است که روزی آماده سفر به بیت‌المقدس آزاد شده باشند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور گفت: قریب به یک میلیون نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر و فرهنگیان از مناطق غرب، شمال‌غرب، جنوب‌ و بخشی از مناطق دریایی بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اردوی راهیان نور یک اردوی تکامل‌بخش است و امید است امسال پربارتر از سال گذشته انجام شود.

اگر بخواهیم یکی از توانمندترین شخصیت‌های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را نام ببریم به نام علی شمخانی برمی‌خوریم. وی تاکنون منشاً خدمات و پیشرفت‌های بسیاری در بخش دیپلماتیک و نظامی شده و برگ زرینی در کارنامه افتخارات خود دارد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با تبریک هفته نیروی انتظامی، نهادینه‌سازی رفتار قانونمند و امنیت‌افزایی در عرصه‌های اجتماعی را از جلوه‌های تحقق فلسفه وجودی این نیروی مقتدر و مصمم در جامعه دانست.

یکی از کوتاه‌ بردترین و جمع‌ و‌ جور‌ترین سامانه دفاع هوایی موشکی، موشک‌های دوش پرتاب هستند، به همین دلیل این موشک‌ها قابل حمل توسط یک نفر بوده و مورد استفاده نیروهای نظامی کشورهای مختلف قرار می‌گیرند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به جنایات تکفیری‌ها به عنوان پس‌مانده‌های خوارج در شهرها و روستاهای سوریه گفت: تکفیری‌های نامسلمان به شافعیان اهل سنت نیز رحم نمی‌کنند و دست و پای قطع شده دختر بچه 9 ساله‌ سند جنایت تکفیری‌هاست.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: انقلاب اسلامی در منطقه جای باز کرده و این موضوع را در لبنان، عراق، یمن و بحرین می‌بینیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار