گزارش/ دفاعی- امنیتی در هفته‌ای که گذشت؛

پیشرفت‌های هوا فضای سپاه مصداق عملی"مدیریت جهادی" است / دنیا دیر بجنبد فاجعه‌ای انسانی رخ خواهد داد

به مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی امنیتی کشور در طول هفته‌ گذشته می‌پردازیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

جانشین نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: تجهیزات نیروی دریایی متناسب با فناوری روز دنیا ارتقاء می‌یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در منزل دو تن از شهدای نیروی دریایی در کرج با خانواده‌های معظم این شهدا دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پیشرفت‌های چشمگیر این نیرو از منظر مقام معظم رهبری را مصداق بارز "ما می‌توانیم"و تحقق عملی مدیریت جهادی عنوان کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه "راهی که «البغدادی» آغاز کرده، امنیت بین‌الملل را در خطر قرار داده است"، گفت: مجامع حقوق بین‌الملل، البغدادی را تحت پیگرد قرار دهند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) آجا گفت: امروز جمهوری اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی سرنوشت ساز است و دشمن می‌داند که مردم مصر، الجزایر، آفریقا، افغانستان به انقلاب اسلامی چشم دوخته‌اند و از این انقلاب الگو برداری می‌کنند، لذا دشمنان از این موضوع می‌ترسند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کلمه داعش به تازگی مطرح شده اما اقدامات آن‌ها چیز جدیدی نیست، گفت: داعش همان خوارج، طالبان و همان متحجرینی هستند که در طول تاریخ بارها در مقابل رهبران الهی ایستاده‌اند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با حضور در مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه (ع) نیروی زمینی گفت: ماه رمضان، ماه نزدیکی به خداست که با ریاضت و سختی کشیدن می‌توان روح را بالا برد تا جایی که لایق مهمانی خدا شویم.

جانشین فرمانده نیروی‌هوایی ارتش گفت: در سال‌های جنگ تحمیلی خلبانان نیروی هوایی ارتش با بیشترین سورتی پرواز، تجربه و قدرت خود را به رخ دشمن کشیدند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای اسلامی مقیم ایران گفت: توصیه برادرانه ما به کشورهایی که با حمایت خود موجب رشد گروه‌های تکفیری و ترویستی می‌گردند این است که دست از این گونه اقدامات بردارند، در غیر این صورت در آینده نزدیک این آتش دامن گیر خود آنها خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به جنایات ضد بشری رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: این رژیم با استفاده از شرایط موجود و بحرانی منطقه، دست به اقدامات جنایت‌کارانه علیه مردم مسلمان و روزه‌دار فلسطین زده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سربازی دوره آماده شدن برای کارهای بزرگ و آموختن راه و رسم زندگی در شرایط سخت است و جوانان عزیز باید این دوران را مغتنم بشمارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در جریان بازدید از مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی اکبر( )گفـت: بـا وجــود مراکز آموزشی نیازمندی‌های قرارگاه پدافند هوایی به نیروهای متخصص در داخل تأمین می‌شود.

رمضان شریف گفت: با جرأت می‌توان گفت تمامی صهیونیست‌ها در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارند و دیگر هیچ نقطه امنی در سرزمین‌های اشغالی را نمی‌توان برای آنان در نظر داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ملت ایران با مقاومت آرزوهای دشمنان نظام اسلامی را به گور می‌برد، گفت: امروز ایران قدرت بزرگی در منطقه است و در صحنه‌ای که با دنیای استکبار مواجه شود قاطعانه به پیروزی می‌رسد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: اکنون شرایط حماس و مردم غزه هرچند که در محاصره هستند و مشکلات زیادی دارند به لحاظ توان دفاعی و نظامی نسبت به گذشته بهتر است و در همین چند روزه در مقابله به مثل‌های صورت گرفته توسط گروه‌های مقاومت نشان دادند که توان مقابله با این رژیم را دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش روز گذشته با ۹ فروند از قایق‌های دزدان دریایی که قصد ربایش یک فروند کشتی نفت‌کش ایرانی را داشتند درگیر شد و این نفت‌کش را نجات داد.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای ۲۷ تیر سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ تأکید کرد: متولیان و مراکز مسئول در حوزه دفاع مقدس و نیز جامعه رسانه‌ای کشور باید با رویکردی خلاق، مصمم‌تر از گذشته به تبیین و انتقال حقایق آن دوران به نسل امروز بپردازند.

انتهای پیام/

















برچسب ها: عناوین ، دفاعی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار