گزارش/ دفاعی- امنیتی در هفته‌ای که گذشت

از نجات و مداوای یک کوسه غول پیکر توسط نداسا تا اهداف پهلو گرفتن ناوهای "داغستان" و "گراد سویاژسک" در بندر انزلی

به مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌ گذشته می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

ابر قدرت غرب آسیا چگونه می‌جنگد؟ / درس عبرتی برای رژیم صهیونیستی
فرمانده کل ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً در اظهار نظری لفاظانه مدعی شده است که آماده انجام عملیات نظامی ضد ایران هستیم؛ سؤال اینجاست که آیا ارتشی که در مقابل گروه‌های کوچک مقاومت در منطقه شکست خورده، تاب جنگ با نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران را دارد؟


قدردانی سردار نقدی از برنامه‌های رسانه ملی در هفته دفاع مقدس
رییس سازمان بسیج مستضعفین از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته دفاع مقدس و تولید برنامه‌های فاخر در این حوزه قدردانی کرد.


نجات و مداوای یک کوسه غول پیکر 4/5 تنی
یک کوسه عظیم‌الجثه با وزن بیشتر از 4/5 تن که در تور صیادان به دام افتاده بود در یک حرکت زیبا که در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست جانوری بود به وسیله غواصان و تکاوران یگان ویژه نیروی دریایی سپاه نجات یافته و پس از مداوا در آب‌های عمیق اطراف جزیره فارور خلیج فارس رهاسازی شد.


شیخ‌الاسلام: امروز نابودی رژیم صهیونیستی از هر زمان شدنی‌تر است/ آن‌ها که عاشق فلسطین هستند حرکت کنند
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در یک طرف و شاه عربستان،‌ آمریکا، فرانسه و غرب در یک طرف قرار دارند و در سوریه دیده می‌شود که آمریکا با ایجاد داعش به دنبال شکستن خط مقاومت است، اما این اتفاق نخواهد افتاد.


حجت‌الاسلام و المسلمین علوی: ما به دنیای پسااطلاعات وارد خواهیم شد/ اهمیت ویژه قدرت نرم
وزیر اطلاعات در رابطه با اولویت‌های کاری این وزارتخانه در میان همه وظایف تعریف شده، گفت: مهم‌ترین اولویت کاری وزارت اطلاعات، تعمیق اقدامات اطلاعاتی در حوزه‌های داخلی و خارجی و توجه به مأموریت‌های ذاتی واجا (وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی) است.


سردار فضلی: برگزاری واقعه غدیر به صورت بین‌المللی از سال آینده / تعامل رژیم صهیونیستی و داعش
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در جنگ 55 روزه غزه کوچک‌ترین موضعی در رابطه با فلسطین از سوی تکفیری‌ها ندیدیم که این نشان از تعامل بین عوامل صهیونیست و داعش دارد و آن‌ها در سایه ایجاد اختلاف بین مسلمانان می‌خواهند به منافع خود برسند.


سردار سلیمانی: بیش از یک میلیون نفر در سال 92 از نزدیک نمایش غدیر را دیدند/ مشارکت بیش از 120 هزار هنرمند و کارگردان
دبیر ستاد اجرایی بازسازی واقعه غدیر خم گفت: شعار اصلی مراسم امسال بازسازی واقعه غدیر خم "غدیر ضامن وحدت اسلامی" است.


هانی‌زاده: پیام سردار سلیمانی تأثیرگذار بود/ شلیک 4 هزار موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی
کارشناس ارشد جهان عرب گفت: پیام سردار سلیمانی بسیار تأثیرگذار بود که ملت فلسطین با امکانات بومی، برد موشک‌های خود را افزایش دهد.


سرلشکر فیروزآبادی: می‌خواهند مردم کوبانی را فدا کنند تا سرپل حضور نظامی ائتلاف در سوریه فراهم شود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به قتل عام مردم مسلمان کرد در "کوبانی" توسط داعش اظهارداشت: ما از این قتل عام بسیار نگران هستیم و آن را فاجعه‌ای جنایت بار برای بشریت می‌دانیم.


امیر حاتمی: اقتدار و امنیت امروز مرهون خون شهدای سرباز در دوران دفاع مقدس است
جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه بیش از ۲٫۵ میلیون نفر در کسوت سربازی در دفاع مقدس شرکت کردند، گفت: اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدای سرباز نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس هستیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل‌زاده: باورها و اعتقادات دینی از تسلیحات مهم‌تر هستند/ قدرت جمهوری اسلامی ایران یک قدرت ایدئولوژیک است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه در وضعیت بسیار خوبی بوده که دفاع مقدس در آن نقش بسیار مؤثری داشته است.


سردار سلامی: ملت ایران در شرایط سخت راه پیشرفت را باز می‌کند
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نام ایران به عنوان یک هویت جهانی شناخته شده و به حاشیه رانده شدن دشمنان در شرایط فشار تحریم به برکت خون شهدا بوده و ملت ایران در شرایط سخت راه پیشرفت را باز می‌کند.


سردار کوثری: سازش با آمریکا برای ما نتیجه‌ای نخواهد داشت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی راه موفقیت اخلاص است و نمی‌توان با سازش با آمریکا به نتیجه رسید.


پیام تسلیت حجت‌الاسلام شهیدی به مناسبت شهادت تعدادی از اعضای نیروی انتظامی
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی شهادت تعدادی از اعضای خانواده خدوم نیروی انتظامی در سانحه هواپیمایی را به بازماندگان تبریک و تسلیت گفت.


سردار کوثری: ترکیه در خیال راه‌اندازی امپراطوری عثمانی/حمایت مستقیم ترکیه از داعش
رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به اینکه حمایت‌های مستقیم ترکیه به داعش ثابت شده است، گفت: داعش در ترکیه آموزش می‌بیند و از مرزهای این کشور برای ورود به سوریه نیز استفاده می‌کند.


سردار انصاری: ائتلاف ضد داعش برای ایجاد آشوب در کشورهای اسلامی است
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ائتلاف ضد داعش در حقیقت برای ایجاد آشوب در کشورهای اسلامی بوده و هدف از ایجاد داعش سرگرم کردن کشورها است تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار بگیرد.


نخستین کارخانه تولید باتری لیتیومی افتتاح و به بهره‌برداری رسید
به‌مناسبت عید سعید غدیر خم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نخستین کارخانه تولید باتری لیتیومی در کشور افتتاح و به‌بهره‌برداری رسید.


عیدی فرمانده معظم کل قوا به مدافعان خلیج فارس در منطقه جزایر نازعات
همزمان با خجسته سالروز واقعه سرنوشت‌ساز غدیر خم، فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هدایایی به رزمندگان و مدافعان خلیج فارس مستقر در جزایر نازعات اعطا کردند.


تقدیر فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از حاتمی‌کیا و مدیر تولید فیلم«چ»
طی مراسمی که در ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، سردار حاجی‌زاده از ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان و سید علی قائم مقامی مدیر تولید فیلم «چ» تقدیر کرد.


سرلشکر فیروزآبادی: غدیر خنثی‌کننده مدعیان دروغین و توطئه‌های شرق و غرب علیه مسلمانان است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، غدیر را خنثی‌کننده مدعیان دروغین و توطئه‌های شرق و غرب دانست و گفت: با اعتقاد به غدیر توطئه بابیت، بهاییت، وهابی‌ها، شیخی‌گری و داعش‌ها خنثی می‌شود.


بازدید امیر اسماعیلی از منطقه پدافند هوایی شرق کشور
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و هیئت همراه از منطقه پدافند هوایی قائم آل محمد(عج) بیرجند بازدید کردند.


ناوهای "داغستان" و "گراد سویاژسک" با چه اهدافی به بندر انزلی آمده‌اند؟
سفر دریایی روسیه –ایران و بالعکس می‌تواند از اهمیت‌های بسیاری برخوردار باشد، مبارزه با تروریسم، تسریع در انجام رزمایش‌های مشترک فیمابین کشورهای دوست، بهبود روابط دیپلماتیک از طریق دیپلماسی دریایی و تسریع در همگرایی کشورهای حوزه یک دریای بین‌المللی از جمله اهداف این سفر یا سفرهای دریایی مشابه است.


امیر دریادار سیاری: نیروهای مسلح قوی امنیت ایجاد می‌کنند/هیچ کاری بدون امنیت میسر نیست
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت بسترسازی دانش گفت: امنیت باعث ایجاد قدرت می‌شود و اگر امنیت نباشد در هیچ عرصه‌ای از جمله اقتصادی، اجتماعی، کار و معیشت نمی‌توان کاری انجام داد؛ شرایطی که در کشورهای همسایه آن را مشاهده می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش بزرگ ولایت 93 در سه ماهه آخر سال برگزار می شود و در این رزمایش از انواع تجهیزات پیشرفته استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام قندهاری: در یک سازمان موفق هیچ عضوی بی‌انگیزه نیست
رئيس سازمان عقيدتی سياسي وزارت دفاع با بيان اينكه حاكميت روحيه بسيجی در سازمان‌ها بسياری از مشكلات را برطرف می‌كند، گفت: ‌اگر روحيه بسيجی همچون هشت سال دفاع مقدس در رفتار و عملكردها ‌حاكم ‌شد، بسياری از مشكلات كشور برطرف می‌شود‌.

انتهای پیام/

برچسب ها: گزارش ، هفته ، گذشته ، دفاعی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار