امیر "نصیرزاده" در گرامیداشت حماسه تاریخی بیعت همافران نهاجا با امام خمینی(ره) تشریح کرد

رهایی نیروی هوایی از قید مستشاران آمریکایی با پیروزی انقلاب/ بالاترین سطح خودباوری در ساخت موشک‌های پیشرفته و جنگنده بومی

معاون هماهنگ کننده نهاجا گفت: بازبینی پرونده‌های سیاسی تعداد بسیاری از کارکنان نیروی هوایی که منتظر حکم اعدام در زندان "خاش" بودند، بیانگر پیوند ذاتی فرزندان ایران زمین با مرجعیت دینی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "عزیز نصیرزاده" معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت حماسه تاریخی بیعت همافران نهاجا با امام خمینی(ره) که در مدرسه علوی برگزار شد، ضمن فرستادن درود و سلام به پیشگاه شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری و محکوم کردن اهانت به پیامبر اعظم حضرت محمدمصطفی(ص) اظهار داشت: پیامبری حضرت محمد(ص) جهانی بود و قرآن کریم نیز برای سعادت کل بشر به ارمغان آمده بود اما با کمال تأسف خبر دردناک اهانت برخی روسیاهان به ساحت مقدس پیامبر(ص) و حمایت تلویحی مدعیان حقوق بشر از این اهانت به گوش همه جهانیان رسید.   

وی تصریح کرد: این اقدام هتاکانه تنها قلب مسلمانان جهان را جریحه‌‌دار نکرد بلکه قلب همه انسان‌های آزاداندیش و خردورز را محزون کرد.   

معاون هماهنگ کننده نهاجا ادامه داد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این امر است که اهانت به پیامبر خاتم فقط اهانت به شخص ایشان و یا توهین به بیش از یک میلیارد مسلمان نیست بلکه توهین به کل بشریت و آزادی‌خواهان جهان است، چرا که تعالیم پیامبر رحمت و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او جهانی بوده و همه انسان‌های روی زمین از مکتب تعالی‌بخش اسلام و علوم پایه قرآن بهره برده‌اند.
 
امیر نصیرزاده گفت: اکنون استعمارگران، اسلام را دشمن اصلی منافع خود و مانعی محکم در مسیر به استثمار کشیدن انسان‌ها تلقی کرده و تلاش می‌کنند که چهره وحشتناک و نفرت‌آوری از اسلام و مسلمانان نشان دهند و با به انفعال کشیدن مسلمین و معرفی تروریست‌های تحت استخدام خود در تلاش هستند تا چهره اسلام را مخدوش کنند.   
 
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین و شگفت‌انگیزترین پدیده‌های تاریخ معاصر است که نقش گسترده‌ای در تغییر مناسبات سیاسی جهان داشته و امروز توانسته است با رهبری عالمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری، امید را در دل مسلمین جهان زنده کرده و با تبلیغ انگیزه الهی و ارتقاء کیفیت مبارزه، یأس و ناامیدی را برای ستم‌پیشگان فراهم و آنان را در رسیدن به اهداف خود از طریق هراس‌افکنی اسلام بازدارند و همان‌طور که شاهد بودید پیام بسیار مهم و راهبردی مقام معظم رهبری به جوانان جهان نیز در این راستا ثابت شد.   
 
معاون هماهنگ کننده نهاجا ادامه داد: نقش کارکنان ولایتمدار نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار است و 36سال پیش در چنین دورانی نیروی هوایی در خط امام، به عنوان نخستین واحد نظامی و خط‌شکن عرصه ظلم و بیداد ستم‌شاهی با تشخیص صحیح راه حق از باطل، نظام سست و زورمدار پهلوی را که واپسین روزهای حیات فاسد خود را طی می‌کرد، رها کرده و به دعوت حکیمانه امام خمینی(ره) لبیک گفتند و تا پای جان بر سر این میثاق ایستادند.   
 
امیر نصیرزاده با بیان اینکه حضور کارکنان نیروی هوایی در مدرسه علوی و بیعت با امام راحل یک واقعیت است و این تصویر یک شبه اتخاذ نشده، اظهار داشت: این بیعت دارای ریشه‌های عمیق‌تر همچون شکل‌گیری کانون‌های انقلابی در پایگاه‌های دزفول، همدان، اصفهان، شیراز، تبریز و بندرعباس در سال‌های 56 و 57 به اشکال مختلف است.
 
وی ادامه داد: بازبینی پرونده‌های سیاسی تعداد بسیاری از کارکنان نیروی هوایی که منتظر حکم اعدام در زندان "خاش" بودند نیز بیانگر آن است که پیوند ذاتی فرزندان ایران زمین با مرجعیت دینی باعث شد که در مقابل استثمار و استکبار جهانی بایستند و دیگر اجازه ندهند که مستشاران خارجی، اراده ابتکار و خلاقیت را از بدنه نیروی هوایی سلب کنند.   
 
معاون هماهنگ کننده نهاجا با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شکل‌گیری اندیشه‌های استقلال‌طلبی در سطوح مختلف نیروی هوایی شد، تأکید کرد: هیچ یک از کارشناسان نظامی داخلی و خارجی نمی‌توانستند تصور کنند نیروی هوایی با توجه به برخورداری از امکانات و آموزش‌های استعماری و انس با مستشاران خارجی و فرهنگ غربی حتی پس از پیروزی انقلاب نیز در پیشگاه امام امت و امت انقلابی سر تعظیم فرود آورد، لذا با پیروزی انقلاب اسلامی کارکنان نیروی هوایی از قید وابستگی و فرمانبری از مستشاران آمریکایی رهایی یافتند و زندگی و هویت مستقلی پیدا کردند.   
 
امیر نصیرزاده تصریح کرد: این استقلال تا جایی پیش رفت که نیروهای فداکار و سلحشور در جریان جنگ تحمیلی، رشادت‌های کم‌نظیری از خود نشان دادند و از دین و کشور در برابر آماج حملات ناجوانمردانه صدامیان دفاع کردند.   
 
وی افزود: رزمندگان این نیروی الهی در نخستین ساعات پس از حمله، پیشتازان شهادت شدند و با قدرت  مانند بیعتشان با امام راحل در 19 بهمن 57 در عرصه دفاع مقدس نیز مردانه مقاومت کردند و حماسه‌های پرشوری را آفریدند.   

معاون هماهنگ کننده نهاجا یادآور شد: حضور سرافرازانه و عبور از گردنه‌های 8 سال دفاع مقدس و تحمل تحریم‌ همه‌جانبه، دست ما را به قله‌های بلند خوداتکایی رساند به گونه‌ای که در دوره پرافتخار سازندگی با تلاش و کوشش کارکنان نیروی هوایی در مراسم معتبر دانشگاهی و صنعتی کشور، غبار وابستگی از چهره نیروی تجهیزات محور هوایی زدوده شد.   
 
امیر نصیرزاده تأکید کرد: امروزه نیروی الهی هوایی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش نیروی انسانی متخصص، تأمین تجهیزات پیچیده، ساخت تولید قطعات متعدد، ساخت انواع شبیه‌سازهای پروازی، طراحی و ساخت انواع مهمات هوایی و موشک‌های پیشرفته، طراحی و ساخت جنگنده بومی به بالاترین سطح خودباوری و افتخار رسیده است.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز فرصت حضور در میعادگاه کارکنان نیروی هوایی با امام عزیز را مغتنم شمرده و ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام بزرگوار و همچنین فرماندهی معظم کل قوا این روز بزرگ را به همه همرزمان عزیز تبریک می‌گویم و اطمینان می‌دهم که فرزندان جان برکف با عزمی راسخ در نیروی هوایی تا نثار آخرین قطره خون خود عاشقانه در تبعیت از رهبر و امام خود قدم بردارند و در حفظ تمامیت ارضی ایران و حاکمیت اسلام تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کنند.   

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار