ناصر جوده:

بايد به داعش درس بدهيم!

وزیر امور خارجه اردن گفت: همانطور که می دانید افشا کردن برنامه ها و راهبردهای نظامی آسان نیست اما به دنبال داعش خواهیم رفت و هرجا که باشند آنها را هدف قرار خواهیم داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ "ناصر جوده" در گفتگوی اختصاصی با این شبکه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که جت های اردنی امروز چه اهدافی را در سوریه مورد حمله قرار دادند گفت: امروز ما چندین هدف را مورد حمله قرار دادیم که شامل انبار مهمات و تسلیحات و اردوگاههای آموزشی می شود. این حملات آغاز پاسخ اردن است. این حملات آغاز انتقام گیری ما از قتل بی رحمانه ی خلبان شجاع ما است اما آغاز نبرد ما علیه تروریسم و افراط گری نیست چون ما درتلاش جاری علیه تروریسم حضور داشته ایم و در واقع در خط مقدم آن بوده ایم.

ناصر جوده در پاسخ به این پرسش که اردن قصد دارد در آینده چه اقداماتی علیه داعش بکند گفت: همانطور که می دانید افشا کردن برنامه ها و راهبردهای نظامی آسان نیست اما به دنبال داعش خواهیم رفت و هرجا که باشند آنها را هدف قرار خواهیم داد. ما باید به آنها درس بیاموزیم ، ما مشغول درس دادن به آنها بوده ایم. اگر کسی درباره ی توحش این تروریست های قاتل تردید داشت دیگر این تردید رفع شده است. اگر کسی تردید داشت که این سازمان با هیچ دینی ارتباط ندارد اکنون این تردید رفع شده است. ما این دشمن را هدف قرار خواهیم داد و آن را از بین خواهیم برد.

وی افزود: همه اعضای داعش در فهرست حملات ما قرار دارند.این افراد بزدل هستند و خود را مخفی می کنند. امروز کشور اردن در پاسخ به کشتار بی رحمانه ی خلبان ما متحد است.

مجری پرسید آیا نیروی هوایی اردن آمادگی دارد که حملات خود علیه داعش را از سوریه به عراق هم گسترش دهد؟

ناصر جوده گفت: ما از همان روز نخست گفته بودیم که داعش به طور کامل مرز جغرافیایی بین عراق و سوریه را از بین برده است و طوری رفت و آمد می کند که گویی هیچ مرز سیاسی وجود ندارد. اگر کسی بخواهد این تروریستها را هدف قرار دهد باید فرض کند که هیچ مرزی وجود ندارد.

مجری سی ان ان درباره احتمال اعزام نیروی زمینی اردن برای شکست دادن داعش پرسید.

ناصر جوده بدون پاسخ صریح به این پرسش گفت: این امر مستلزم همه چیز است. این نبرد در چندین مسیر است. مسیر نظامی که وجود دارد اما مسیر بلند مدت یک مسیر برای نبرد ایدئولوژیک است. داعش درحال فرار است.

مجری گفت:چه کسی از داعش حمایت مالی می کند؟
ناصر جوده گفت: من نمی دانم که منابع خارجی داعش چیست اما واقعیت این است که آنها قلمرو زیاد سرزمینی را در کنترل خود دارند و به بودجه ی زیادی دسترسی دارند.آنها به تسلیحات پیشرفته ای هم دسترسی دارند.

مجری سی ان ان گفت: در رسانه های اجتماعی و اینترنت گفته شده است که ملک عبدالله که یک خلبان است شخصا ممکن است در یکی از این جت ها سوار شود. آیا این گمانه زنی درست است؟

ناصر جوده گفت: پادشاه اردن پیشینه ی نظامی دارد اما او فرمانده ی عالی نیروهای مسلح است.آنچه که در رسانه های اجتماعی گفته شد ساخته ی این رسانه ها است.

وی درباره ی لغو پروازهای نظامی امارات گفت: امارات عربی متحده شریک بسیار خوبی در ائتلاف جهانی است. ائتلاف بیش از شصت کشور دارد.

وی افزود: این افراد تروریست هستند و وقتی که ما متوجه شدیم خلبان ما اسیر آنها شد می دانستیم که بخت نجات او بسیار کم است اما بارقه های امید هم وجود داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
-
هم وطن
۱۳:۳۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
اردن کشور ضعیف و مطیع آمریکا است کلا کاره ای نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
شما از اول سرسپرده امریکا و یاور وحامی داعش بوده اید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
اگه این خلبان کشته نمیشد بازهم این حرفهارو میزدی ؟ خود این اردنی ها محل و امکانات اموزش داعش رو فراهم میکرد ... خوب دیگه خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
دروغگو های کثیف
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
وزیر محترم تازه از خواب خرگوشی بیدار شدین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
مگر دختر صدام در اردن نیست؟
مگر دختر صدام حامی داعش نیست!
اینها همه حرف صدمن یک غاز است!!
Iran (Islamic Republic of)
کویری
۱۰:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
زرشک در اردن کیلویی
چند
آخرین اخبار