رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

مراقبت درمان سرطان در ایران شانه به شانه کشورهای اروپایی است

دکتر اکبری گفت: مراقبت‌های درمان سرطان در کشور شانه به شانه کشورهای اروپایی است.

دکتر محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: وظیفه اصلی وزارت بهداشت های تمام کشورها پرداختن به موضوع پیشگیری است که وزارت بهداشت کشور ما کمتر به این موضوع پرداخته است البته باید وزارت بهداشت انتظار نداشته باشد که با اعمال برنامه پیشگیری زود جواب بگیرد چرا که پیشگیری بعد از چند سال نتایج خود را نشان می‌دهد.

وی در خصوص درمان سرطان در کشور افزود: درمان سرطان در کشور ما به معنای واقعی یک بازار مکاره است و باید وزارت بهداشت یک نظارت عالمانه و دلسوزانه بر روند درمان داشته باشد.

اکبری اظهار داشت: البته مراقبت‌های درمان سرطان در کشور ما شانه به شانه کشورهای اروپایی انجام می‌شود و طول عمر بیماران سرطانی ما معادل کشورهای پیشرفته جهان است و در مورد برخی از سرطانها هم طول عمر بیماران بیشتر است.

وی با بیان اینکه ما پول‌هایی برای برخی از داروها خرج می‌کنیم که اثر بخشی ندارد، تاکید کرد: برخی از این داروها حتی در کشور سازنده خود هم فروش ندارد و تنها برای سود این داروها وارد کشور می شوند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در امر پیشگیری فرمانده است اما به تنهایی نمی‌تواند موفق شود چرا که پیشگیری مربوط به ارگانهای دیگر هم است که باید همکاری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار