رییس سازمان نظام پزشکی:

1.5 درصد از مرگ و میرهای کشور در ICU رخ می‌دهد

زالی با بیان اینکه 20 هزار تخت در بخش مراقبت‌های ویژه کم داریم، گفت: از مجموع مرگ و میرهای موجود در کشور یک و نیم درصد در بخش مراقبت‌های ویژه رخ می دهد که با استقرار تیم متخصص 16 تا 28 درصد مرگ و میرها در این بخش کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در آیین افتتاح دومین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه بیمارستانی با اشاره به اینکه نیازمند بازشناسی رشته مراقبت‌های ویژه هستیم، گفت: جامعه در حال سالمند شدن است و تغییرات جمعیتی ما از میانگین جهانی سرعت بیشتری دارد بنابراین سیمای بیماری‌ها تغییر کرده و فرایند سرطان‌ها نیز در حال تغییر است.

وی افزود: با توجه به اینکه حوادث ترافیکی نیز بخش عمده‌ای از مرگ و میر کشور را شامل می شود بنابراین در سالهای آینده نیاز به متخصصان این رشته را بیشتر می‌کند.

وی با تاکید براینکه اگر امروز تمهیدات لازم در این زمینه فراهم نشود با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: تعداد تخت‌های آی سی یو از حد استاندارد کمتر است و اگر 10 تا 15 درصد تخت‌ها به این بخش اختصاص یابد 15 تا 20 هزار تخت آی سی یو نیاز داریم در حالی که اکنون 4 هزار و 800 تخت آی سی یو در کشور وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه در سال آینده مشکلات مالی فراهم نشود هزار و 500 تا 2 هزار تخت به بخش آی سی یو افزوده خواهد شد که با این وجود نیز باز‌ هم 30 درصد کسری تخت خواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار