تجویز آنتی بیوتیک مصیبت بزرگ بخش ICU

بنیانگذار رشته مراقبت‌های ویژه در ایران گفت: در حال حاضر مصیبت بزرگ بخش مراقبت‌های ویژه در تجویز آنتی بیوتیک به بیماران است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکترمحمد حسین نجم آبادی بنیانگذار رشته مراقبت‌های ویژه در ایران امروز در دومین همایش بین المللی مراقبت‌های ویژه بیان داشت: پزشکان با تجویز آنتی بیوتیک برای بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه، قصد پیشگیری از بروز عفونت را دارند در حالی که این موضوع باعث افزایش عفونت می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه زمانی که آنتی بیوتیک به بیمار داده می‌شود یک سری باکتری از بین می رود، افزود: از سوی دیگر باکتری‌ها به شکل انفجاری شروع به رشد می‌کند و این، همان عفونت در بدن بیمار است.

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات بخش آی سی یو در ایران را نبود مدیریت صحیح در این حوزه عنوان کرد و گفت: هم اکنون فقدان مدیریت در بخش مراقبتهای ویژه را در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی داریم.

بنیانگذار رشته مراقبت‌های ویژه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 90 درصد درمان در بخش مراقبت‌های ویژه به عهده پرستاران است، گفت: باید در این بخش آموزش‌های لازم به این قشر ارایه شود چرا که تا زمانی که این اقدام صورت نگیرد نمی‌توان یک بخش آی سی یو مناسب داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار