معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو در سال 94

آقاجانی گفت: تعداد 2200 آی‌سی‌یو در سال 94 به تخت های موجود اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در هفتمین کنگره سراسری سکته مغزی با اشاره به افزایش سکته مغزی در کشور گفت: در حال حاضر در کشورمان مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه با افزایش سکته مغزی مواجه هستیم این بیماری در 4 دهه اخیر در کشورهای با درآمد بالا، 4 درصد کاهش یافته اما این میزان در کشورهای با درآمد متوسط و پایین 2 برابر شده است. 

وی افزود: در ایران 48 تا 1000 هزار نفر به سکته مغزی مبتلا می‌شوند و این بیماری 11 درصد مرگ و میرهای کشور را تشکیل می‌دهد علاوه بر آن سن ابتلا به سکته مغزی در ایران کاهش یافته است این بیماری در کشورهای در حال توسعه در افراد بالای 60 سال و در کشور ما 5 تا 10 سال کمتر از این مقدار دیده می‌شود. 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: حدود 32 درصد از سکته‌های مغزی، دوباره تکرار می‌شود و این نشان می‌دهد که در کشور برای جلوگیری از ابتلا به سکته مغزی و پس از ابتلا به آن، اقدامات مناسبی صورت نمی‌گیرد همچنین هزینه پیشگیری از ابتلا به سکته مغزی در اروپا 64 میلیون یورو بود.

 آقاجانی با اشاره به اشکالات نظام آماری در حوزه سلامت اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که در نظام آماری حوزه سلامت وجود دارد این بیماری چهارمین علت مرگ و میر در ایران محسوب می‌شود بنابراین پرداختن به ریسک‌ فاکتورها و عوامل وقوع بیماری سکته مغزی اهمیت دارد. 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 5700 تخت آی‌سی‌یو در بخش دولتی در کشور وجود دارد و کشور به همین میزان تخت در این بخش نیازمند است همچنین معاونت درمان وزارت بهداشت در سال 94 به دو بیماری مهم سکته مغزی و قلبی می‌پردازد از جمله آن می‌توان به افزودن 2200 تخت آی‌سی‌یو به تخت‌های موجود در سال 94 اشاره کرد علاوه بر آن پوشش بیمه ای داروی تی‌پی‌ای از طریق شورای عالی بیمه پیگیری می‌شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار