با تلاش ماموران آتش نشانی؛

آتش سوزی سرد خانه پس از 18 ساعت مهار شد

مسوول ایمنی و آتش نشانی شهرستان جیرفت گفت: پس از 18 ساعت تلاش ماموران آتش نشانی، آتش سوزی سردخانه محصولات کشاورزی جیرفت مهار شد.

آتش سوزی سرد خانه پس از 18 ساعت مهار شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران‌، مهدی احمدی زاده در این رابطه اظهار داشت: این آتش سوزی از ساعت یک بامداد اروز جمعه  آغاز شد که با تلاش ماموران آتش نشانی جیرفت، عنبرآباد، بخش جبالبارز و فرودگاه ساعت 19 شامگاه جمعه مهار شد.

وی با بیان اینکه  سنتی بودن سردخانه، نداشتن سیستم هشدار دهنده حریق و استفاده از پوشش پشم شیشه در سقف و چوب در طبقات نگهداری محصولات موجب شعله ور شدن آتش شد، افزود: این سردخانه سه هزار تنی شامل هشت سالن نگهداری محصولات کشاورزی است که پنج سالن آن که محل نگهداری پرتقال و خرما هستند در آتش سوخت.

احمدی زاده با بیان این که هنوز علت اصلی آتش سوزی و میزان خسارت مشخص نشده است افزود: گمان می رود علت آتش سوزی اتصال برق باشد و خسارت وارده هم سنگین است.

وی با تاکید بر اینکه  12 دستگاه خودرو آتش نشانی با سه شیفت از کارکنان، آتش را مهار کردند، تصریح کرد:با توجه به اینکه در سقف این سردخانه از پشم و شیشه استفاده شده است لذا احتمال دارد دوباره بر اثر وزش باد آتش شعله ور شود که به همین دلیل یک خودرو آتش نشانی در محل حادثه مستقر شده است.

علاوه بر ماموران آتش نشانی و امداد و نجات مردم عادی و جمعی از کشاورزان که محصولات خود را در این سردخانه نگهداری می کردند به خاموش کردن آتش کمک کردند.

همچنین در این سردخانه که در شهرک شماره یک جیرفت واقع شده، بخش زیادی از میوه نوروز از جمله پرتقال و خرما نگهداری می شد و سردخانه بیمه هم نبوده است.

شایان ذکر است مرکز شهرستان جیرفت در 230 کیلومتری جنوب کرمان است.

انتهای پیام/ زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
ادعای بیمه نبودن سردخانه جای تردید است و این اتش سوزی کاملا عمدی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۹ تير ۱۴۰۱
به احتمال زیاد این محصول درحال خراب شدن بوده