جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک مرحله‌ای شدن توافق‌ راه را بر بهانه‌جویی‌های آینده غربی‌ها خواهد بست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در توافق‌های آتی باید خطوط قرمزی که توسط نظام و شورای راهبردی هسته‌ای ترسیم شده است، لحاظ شود، گفت: یک مرحله‌ای شدن توافق‌ هسته‌ای راه را بر هرگونه بهانه‌جویی‌های آینده غربی‌ها خواهد بست.

تاکید رهبری بر یک بخشی شدن توافقات راه را بر بهانه‌جویی‌های آینده آمریکایی‌ خواهد بست"محمدصالح جوکار" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "این حرف را که می‌گویند در یک برهه درباره "اصول کلی" توافق شود و بعد درباره جزئیات نمی‌پسندیم"، گفت: آمریکایی‌ها مبنا را بر تقسیم مذاکرات به دو بخش کرده بودند یعنی ابتدا تا یک برهه زمانی مشخص در مورد کلیات و سپس جزئیات که مقام معظم رهبری آن را رد کردند.  
 
نماینده یزد تصریح کرد: در هر صورت آمریکایی‌ها با هدف شیطنت خواهان دو مرحله‌ای شدن مذاکرات هستند و با ایجاد یک بازه زمانی مشخص مقاصد خود را عملی کنند.
 
رئیس کمیته بسیج مجلس در ادامه افزود: مفاد توافق‌نامه باید از نظر کارشناسی، فنی و حقوقی به گونه‌ای باشد که راه هرگونه بهانه‌جویی‌ آمریکایی‌ها در آینده بسته شود زیرا در توافق مشترک اولیه آمریکایی‌ها هر روز یک بهانه‌ای برای مانع‌تراشی بوجود می‌آوردند و برخی موضوعات توافق‌نامه را به نفع خود تفسیر می‌کردند.
 
وی با اشاره به اینکه عدم توافق بد بهتر از توافق نکردن است، گفت: آمریکایی‌ها این سخن را ابتدا اعلام کردند اما برای ماهم این موضوع دقیقا صدق می‌کند زیرا اگر توافق به گونه‌ای باشد که آن‌ها شرایط خود را بر ما تحمیل کنند به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و برای ما یک توافق بد خواهد بود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: در توافق‌های آتی باید خطوط قرمزی که توسط نظام و شورای راهبردی هسته‌ای ترسیم شده است، لحاظ شود.

نماینده یزد خاطرنشان کرد: نباید توافق‌های آتی مذاکرات هسته‌ای حداقل شبیه توافق اولیه باشد زیرا آن توافق دارای ابهاماتی بود که مورد سوء‌استفاده غربی‌ها قرار می‌گرفت و اگر شرایط آنها بر ما تحمیل شود، مسلما در آینده مشکلات حقوقی پیدا خواهیم کرد که دیگر نتوانیم پاسخگو باشیم.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار