در نشست خبری «در دنیای تو ساعت چند است؟»؛

علی مصفا: مرا با «پیمان معادی» جدایی نادر از سیمین اشتباه گرفتند/ «بابک حمیدیان» به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد

یکی از سؤال کنندگان، «در دنیای تو ساعت چند است؟» را متأثر از فیلم فرهادی دانست و علی مصفا اینگونه پاسخ داد که احتمال دارد این مخاطب مرا با پیمان معادی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» اشتباه گرفته باشد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، صفی یزدانیان کارگردان فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» در خصوص نحوه‌ی تولید فیلم خود گفت:‌ فیلمنامه‌ی این کار به مدت 4 سال و تا زمان پیدا کردن سرمایه‌گذار به طول انجامید و در این دوره تغییراتی نیز اعمال شد.
 
وی ادامه داد: آشنایی قبلی با خانم زهرا حاتمی و دلبستگی‌های خانوادگی او باعث شد این اطمینان و اعتماد برای من حاصل شود تا بتوانم در این جمع خانوادگی فیلمی بسازم.
 
زهرا حاتمی بازیگر این فیلم نیز در خصوص بازی خود عنوان کرد: همیشه با همسرم مرحوم علی حاتمی کار می‌کردم، بعد از وی در کنار علی مصفا دامادم تجربه بازی در یک فیلم جدید را نیز به دست آوردم اما زمانی که صفی یزدانیان پیشنهاد این کار را به من داد حضور در جمع خانوادگی دلیلی بود تا این کار را قبول کنم.
 
همچنین لیلا حاتمی در ادامه صحبت‌های مادرش اظهار داشت: خوشبختانه این فیلم نیازی به توصیف من ندارد و زمانی که برای بار دوم این فیلم را دیدم بیشتر از کار خوشم آمد و در ادامه  هر بار که این فیلم را ببینم این علاقه بیشتر خواهد شد.
 
در ادامه علی مصفا تهیه کننده و  بازیگر فیلم در خصوص همکاری خود با این کارگردان افزود: به عنوان کسی که در جریان کار بودم این اثر با وجود سختی‌هایش شیرین بود و به نظرم مورد پسند مخاطبان نیز قرار گرفت.
 
وی ادامه داد:‌ از افشین رضایی تشکر می‌کنم چرا که بعد از مدتها  جست و جو برای سرمایه گذار، او بود که توانست پروژه را شروع کند.

همایون پایور مدیر فیلمبرداری با اشاره به تأمل و همکاری با کارگردان برای رسیدن به نتیجه نهایی در تولید این کار بیان کرد: پیش از این، با صفی یزدانیان تجربه همکاری در زمینه مستند را داشتم و خوشحالم که فیلم بر اساس فیلمنامه نوشته شده ساخته شد و موفق شدیم به  درصد بالایی  از کار دست یابیم.
 
ایرج رامین فر طراح صحنه این کار نیز در خصوص طراحی صحنه فیلم اظهار داشت: ما با این فیلم زندگی کردیم و هر روز صبح که از ساعت 5 سر صحنه بحث داشتیم.

وی افزود: قبل از خواندن سناریو آقای یزدانیان به من گفتند که لوکیشن فیلم در رشت است و به علت علاقه‌ای که به شمال و فرهنگ آن داشتم حضور در فیلم را پذیرفتم البته شمال هم مثل تهران دچار بساز و بفروشی شده است و ما مجبور شدیم با عکس بندر انزلی را نشان دهیم و به سختی توانستیم گذشته را در این فیلم نشان دهیم.

در ادامه این نشست خبری همایون پایور فیلمبردار این فیلم درباره رنگ آن گفت: فضای رشت در زمستان گرم نیست اما در بخش‌هایی از فیلم که به گذشته باز می‌گشت بیشتر رنگ گرم داریم و حال حاضر سرد است و همه اینها البته قبل از فیلمبرداری با گروه صحبت می‌شد و به نتیجه می‌رسید.
 
زهرا حاتمی در خصوص ادامه فعالیت در حوزه‌ی بازیگری نیز اظهار داشت:‌چنانچه فیلمنامه خوبی پیشنهاد شود و بتوانم با گروه خانوادگی خودم بازی کنم حتما خواهم پذیرفت.  

صفی یزدانیان در واکنش به قرار گرفتن فیلم خود در بخش هنر و تجربه اظهار داشت: این که چرا فیلم در بخش هنر و تجربه قرار گرفته جای سؤال است و نمی‌دانم کجای کارم نگاه نو و جدیدی داشته اما در مورد اکران آن نیز باید بگویم این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران نخواهد شد و در این مورد نیز تصمیمی گرفته نشده است.

یزدانیان همچنین درباره موسیقی این فیلم با بیان اینکه تم فیلم نگاه ایرانی به غرب است گفت: موسیقی هم باید این دوگانگی ایران و غرب را می‌داشت و با توجه به آهنگ‌های قدیمی که شنیده بودم و مربوط به دهه 30 بود فردی را داشتیم که شعرهای گیلکی را بر روی آهنگ‌های معروف غربی تنظیم کرده بود که به نظر می‌رسید برای این فیلم مناسب است و برای همین کار از آقای کریستف رضایی استفاده کردیم.

امیرحسین صادقی صداگذار فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» درباره صدای این فیلم گفت: سعی کردیم تغییرات زمانی را تا جایی که می‌شد به همان ظرافت که در بخش‌های دیگر است دنبال کنیم که یک پای قوی کار اثر موسیقایی کریستف رضایی است. 

یکی از سؤال کنندگان فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» را متأثر از فیلم فرهادی دانست اما کارگردان پاسخی برای این سؤال نداشت و علی مصفا نیز اینگونه پاسخ داد که احتمال دارد این مخاطب مرا با پیمان معادی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» اشتباه گرفته باشد.
 
گفتنی است؛ بابک حمیدیان در نشست پرسش و پاسخ فیلم «در دنیای چو ساعت چند است» حضور داشت و متن کوتاهی را به کارگردان این فیلم با این عنوان تقدیم کرد: «همراه با شما فیلم را دیدم و بسیار گریستم چراکه من هم عشقی از دست رفته دارم.» اما به دلیل سر و صدای زیاد در جلسه این بازیگر به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار