برق رسانی؛

برق دار شدن 99.5 درصد روستاهای اردبیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

مدیر عامل توزیع برق استان اردبیل گفت: اردبیل در بخش تولید برق کشورمان هم اکنون رتبه اول خاورمیانه و رتبه 14 جهانی را دارد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در گذشته به دلیل نبود برق مردم استان با مشکلات عدیده ای روبرو بودند و تنها 20 روستا در استان از نعمت روشنایی برخوردار بودند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دستاورد عظیمی در حوزه برق رسانی به شهرستانها و حتی روستاها بودیم و هم اکنون تمام شهرها و اکثر روستاهای کشور از نعمت برق برخوردارند.

امروزه حتی روستاهای زیر 20 خانوار نیز در استان اردبیل از نعمت برق برخوردارند که این امر نشان دهنده تلاش ویژه دولتمردان در راستای برق رسانی به روستاها و مناطق محروم است.

۱۶۲ میلیارد ریال پروژه برق رسانی در استان به بهره برداری رسید

علیرضا علیزاده مدیر عامل توزیع برق استان گفت: همزمان با ایام دهه فجر ۱۶۲ میلیارد ریال پروژه برق رسانی در استان به بهره برداری رسید و این پروژه شامل بهره برداری از شبکه توزیع برق پنج روستا و توسعه شبکه سایر شهرها و روستاها است.

وی افزود: توربین بادی «نوالار» در شهرستان نیر با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و فعالیت خود را آغاز کرد.

در حال حاضر از ۱۰ شهرستان، شش شهرستان پوشش کامل برق دارند و حتی هیچ آبادی بدون برقی در این مناطق وجود ندارد و این شهرستان ها شامل نیر، نمین، اردبیل، سرعین، کوثر و پارس آباد است.

در سایر شهرستان ها فقط روستاهای زیر 10 خانوار و قشلاقات فصلی فاقد شبکه برق رسانی هستند که با برنامه ریزی های انجام شده عملیات برق رسانی به این مناطق نیز در حال اجرا می باشد.

افزایش 24 برابری تولید برق در استان اردبیل

علیزاده گفت: در بخش تولید برق کشورمان هم اکنون رتبه اول خاورمیانه و رتبه 14 جهانی را دارد به طوری که خوداتکایی در این حوزه کاملا مشهود و معلوم است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید ما 42 مگاوات برق در استان بود که این ظرفیت هم اکنون با 24 برابر افزایش به 1000 مگاوات رسیده است.

تولید برق در اردبیل، ۳ برابر مصرف مردم منطقه است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: در
حال حاضر برق تولید شده در اردبیل ۳ برابر مصرف برق هموطنان استان اردبیل است که البته این تولید از طریق شبکه سراسری در اختیار همه هموطنان قرار می گیرد.

با وجود این میزان تولید باید الگوی مصرف صحیح را رعایت کنیم چرا که از اوج پیک مصرف در تابستان محدودیت ها و مشکلات متوجه شبکه سراسری است هر چند که در استان اردبیل ظرفیت تولید بیشتر از مصرف است ولی باید 14/8 مگاوات مصرف خود را کاهش دهیم.

باید به شاخص فنی تولیدی برق و کیفیت خدمات رسانی اهمیت بیشتری دهیم و سعی کنیم تا با ارتقای شاخص، تولید برق مناسب و با کیفیت جلوی قطعی ها و نوسان ها را بگیریم و در مصرف برق صرفه جویی کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.