رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

راه‌اندازی مراکز جامع پیشگیری از سرطان در چند شهر مختلف

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه پیشگیری یکی از وظایف اصلی سازمان بهزیستی کشور محسوب می‌شود، گفت: بر همین اساس به زودی در چند نقطه از کشور مراکز جامع پیشگیری از سرطان و حمایت از مبتلایان و خانواده راه‌اندازی خواهد شد.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی در مراسم افتتاح نخستین مرکز جامع پیشگیری از سرطان و حمایت از مبتلایان و خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره ژنتیک، پیشگیری از معلولیت‌ها و همچنین ایدز و اعتیاد اظهار داشت: پیشگیری کمترین هزینه و مؤثرترین کار را دربر دارد و ما باید توجه ویژه‌ای را به موضوع پیشگیری داشته باشیم که متأسفانه در سالهای گذشته به این موضوع توجه کمتری شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است گفت: بهزیستی در سالهای گذشته جزو دستگاه‌های شاخص در حوزه پیشگیری بوده که در این زمینه اعتبار خوبی نیز تخیصص داده است.

هاشمی با اشاره به همکاری NGO ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش‌های غیردولتی در بخش پیشگیری گفت: هم اکنون 3500، NGO با بخش سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند که از این تعداد 20 درصد در حوزه پیشگیری و 40 درصد در حوزه‌های درمانی و پیشگیری از اعتیاد فعال هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ظرفیت موجود این سازمان در حوزه پیشگیری گفت: به همین دلیل سازمان بهزیستی کشور وارد عرصه‌های جدید پیشگیری شده است و به راه‌اندازی نخستین مرکز جامع پیشگیری از سرطان اقدام کرده است.

هاشمی اضافه کرد: قطعاً با راه‌اندازی چنین مراکزی می‌توان اقدامات گسترده‌ای را در بخش درمان، کنترل و پیشگیری از سرطان در سطح کشور ارائه کرد و در این زمینه باید از ظرفیت‌های موجود به NGOها و سازمان‌های غیردولتی استفاده کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور متولی حوزه معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی است گفت: بر اساس هر عقل و شعور و سمت‌های دولتی، علمی و تجربی سازمان این اجازه را دارد که توجه ویژه‌ای را به بخش پیشگیری داشته باشد و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: قطعاً با عنایت به حوزه پیشگیری از ورود انسان‌های آسیب‌دیده به سازمان بهزیستی جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد‌های ژنتیک در سال گذشته در 5 نقطه از کشور گفت: با راه‌اندازی این مراکز گام مهم و مؤثری را در پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی برداشته‌ایم و در آینده نزدیک نیز این راه را ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: به زودی در چند نقطه دیگر کشور بنیادهای پیشگیری از سرطان راه‌اندازی خواهد شد که در این زمینه نیز مجدداً از ظرفیت NHOها و سازمان‌های غیردولتی استفاده خواهد شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، پیشگیری ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار