ژن‌ها تعیین کننده‌ی خصوصیت پوست فرد هستند

ژن‌ها تعیین کننده‌ی رنگ پوست، چشم‌ها و موها هستند و باعث می‌شوند این اتفاق در نسل‌های بعدی دیده شود.

خلیل صداقت‌پیشه، متخصص پوست و مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خشکی پوست در افراد ژنتیکی است. ژن‌ها تعیین کننده‌ی رنگ، پوست، چشم‌ها و موها هستند و باعث می‌شوند این اتفاق در نسل‌های بعدی دیده شود.

وی افزود: مسئله‌ی خشک و یا چرب نگه‌داشتن پوست در افراد بطور اختیاری نیست و وقتی که کودکی بدنیا می‌آید این موارد به طور اجباری منتقل می‌شوند.

صداقت‌پیشه اظهار داشت: این خصوصیت پوست فرد است که بطور ژنتیکی می‌تواند رفتار کند و کسی که پوست خشک و یا چربی داشته باشد استعداد ابتلا به برخی از بیماری‌ها را دارد و پزشکان این نوع بیماری‌ها را ژنتیک حساب نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: در رابطه با پوست خشک کاری که افراد می‌توانند انجام دهند نوع رفتار است که متناسب با آن باشد وگرنه پزشکان نمی‌توانند آن را تغییر دهند و برای پیشگیری چون ارثی است، نمی‌توانیم جلوگیری کنیم ولی ممکن است که فردی پوست معمولی داشته باشد و مدام به حمام برود و این خود فرد است که باعث می‌شود پوستش خشک شود و باید از این روش جلوگیری کنند.

صداقت‌پیشه بیان کرد: کسانی که دارای پوست معمولی هستند در فصل سرما و زمستان و یا در شهری زندگی می‌کنند که در آنجا رطوبتی وجود ندارد پوست این افراد به مرور زمان خشک می‌شود و توصیه می‌شود از دستگاه بخار و کم کردن استحمام استفاده کنند.

وی ادامه داد: تمامی بدن انسان توسط پوست محافظت می‌شود و وقتی زخمی روی پوست ایجاد می‌شود زخم التهاب و سوزش دارد و وقتی پوست سالم باشد مشکلی بوجود نمی‌آید و خود پوست یک سد دفاعی مهم برای بدن است ولی در واقع دفاع پوست یک لایه‌ی چربی است که روی سطح آن قرار می‌گیرد و از پوست محافظت می‌کند که از آسیب های محیطی مانند خشک شدن، بروز میکروب‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند و برای محافظت از آن می‌توان از وازلین، گلیسیرین و یا کرم‌های بدن و یا لوسیو‌ن‌ها  استفاده کرد.

وی در پایان تصریح کرد: کسانی که خشکی پوست دارند احتمال دارد که به بیماری اگزما دچار شوند.


انتهای پیام/
برچسب ها: پوست چرب ، ژن ، ژنتیک ، مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.