هروی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

«یک توافقِ خوب» برپایه احترام متقابل شکل می‌گیرد

نماینده مردم قائنات گفت: هدف اساسی و نهایی جمهوری اسلامی ایران در بحث مذاکره با گروه ۱+۵ ایجاد شرایط مطلوبی است که در درون آن هیچ گونه تحریمی وجود نداشته باشد، چرا که ایران با این منطق به پای میز مذاکرات آمده است.

«یک توافق خوب» برپایه احترام متقابل شکل می‌گیرد/ توافق خوب تهی از تحریم هاست«جواد هروی» نماینده مردم قائنات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد شرایط و ویژگی‌های یک توافق خوب بین ایران و گروه ۱+۵ گفت: ما در بحث سیاست خارجی و دیپلماسی کشور به دنبال عزت و مصلحت نظام هستیم.  
 
وی افزود: ما به هیچ عنوان حاضر به توافق نیستیم که چون توافقات «گلستان»، «ترکمانچای» به کشور لطمه وارد کند.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ما با این گذشته تاریخی و با این گستره سوابقی که در این عرصه داریم، امروز دیگر نباید از کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند به سادگی ضربه و صدمه ببینیم.  
 
هروی با بیان اینکه به اعتقاد بنده عزت ملی موضوعی است که امروز جزو اولویت‌های ما در عرصه بین المللی بوده و بر تمام خواسته‌ها تقدم دارد متذکر شد: ما نباید از شرف و عزت ملی خود کوتاه بیاییم.  
 
نماینده مردم قائنات در ادامه با بیان اینکه ما حاضر به مذاکره و تعامل در مسائل جهان با سایر کشور‌ها هستیم، بیان داشت: این مسئله مشروط به این است که حقوق کشور‌ها به دست صاحبان قدرت پایمال نشود.  
 
هروی تصریح کرد: بی‌شک احترام متقابل شرط اول و آخر نظام جمهوری اسلامی ایران در یک توافق خوب بوده و بنده به عنوان یک نماینده مجلس ایران اذعان می‌کنم که ما با توافق موافقیم، اما اینکه این توافق بخواهد حیثیت و جایگاه وشان ملی و شهروندی ما را مخدوش کند، از آن پرهیز خواهیم کرد.  
 
هروی با بیان اینکه ایران امروز به واسطه سیاست‌های درهای باز خواهان مذاکره و تعامل با جهان می‌باشد، اظهار داشت: حدود و ثغور تعاملات را رفتار و رویکردهای کشور‌ها تضمین می‌کنند.  
 
وی در ادامه به نقش و دفع یکجای تحریم‌ها در یک توافق خوب اشاره کرد و بیان داشت: ما در حال حاضر مذاکره می‌کنیم تا بتوانیم به زبان منطقی دولت‌های غربی را مجاب کنیم که آنچه به عنوان تحریم بر کشور ما تحمیل کرده‌اند، غیرمعقول بوده و باید این تحریم‌ها به سرعت برداشته شود.  
 
هروی ادامه داد: اینکه ما بخواهیم مذاکره کنیم و مجددا تحریم‌ها را بپذیریم، بدین صورت اصل قضیه مذاکرات زیرسوال خواهد رفت.  
 
نماینده مردم قائنات در پایان متذکر شد: هدف اساسی و غایت نهایی ما در بحث مذاکرات ایجاد شرایط مطلوبی است که در درون آن هیچ گونه تحریمی وجود نداشته باشد، چرا که ما با این منطق وارد مذاکرات با ۱+۵ شده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار